Facebook: Velká publicita, málo prokliků
Nastavení reklamy na Facebooku byla má zdaleka nejkomplikovanější zkušenost s těmito službami, přestože systém správy reklamy a sledovací služby jsou u této sítě poměrně propracované. Problémy nastaly hned zpočátku. Na schválení naší první reklamy jsem čekal celý den, ze stavu „čekající na schválení“ se však reklama nepohnula. Smazal jsem ji tedy a zkusil to druhý den, kdy byla náhle schválena v rámci několika minut.
Facebook nabízí jak CPC (cena za kliknutí), tak CPM (cena za tisíc zhlédnutí) inzerci. Zkusil jsem reklamu s cenou za kliknutí a cílil jsem na uživatele Facebooku, kteří na síti nějakým způsobem vyjádřili svůj zájem o různá témata v oblasti byznysu, a dal jsem nabídku 15 centů (USD) za kliknutí. O dvanáct hodin později jsem zjistil, že mou reklamu nikdo nezhlédl, pravděpodobně proto, že moje nabídka byla příliš nízká. Nabídku jsem tedy zvýšil na 57 centů, což trošku zvýšilo počty zhlédnutí, ale ne o moc. O den později nástroj reportování Facebooku navrhl dokonce vyšší cenovou nabídku 1,41 dolaru za kliknutí. Zhlédnutí bylo opět více, kliknutí však nikoliv. O den později jsem opět zvýšil nabídku, tentokrát na dva dolary za kliknutí. V tomto bodě ale Facebook navrhoval nabídku mezi 2,58 a neuvěřitelnými 7,30 dolary za proklik.
O co tu tedy šlo? To stále nechápu. Jsou cenové nabídky reklam na Facebooku návnadou na „hloupé a bohaté inzerenty“ nebo jen špatným programováním? Nezávisle na tom, kolik platíte, vás Facebook vybízí k tomu, abyste platili ještě více. Ano, vyšší nabídky sice vedou k dalším kliknutím, protože je vaše reklama zobrazována častěji. Neměl by být ale systém Facebooku ve svých doporučeních chytřejší?
Po čtyřech dnech jsem se podíval na čísla. Měl jsem překvapivých 253 207 zhlédnutí. Ale pouhých 25 kliknutí. Celková míra prokliků byla téměř zanedbatelná: 0,01 procenta při celkové částce 37,70 dolaru. Průměrná cena za jeden proklik se tedy vyšplhala na 1,51 dolaru.
Verdikt: Čísla nejsou tak špatná, a i velká publicita, dokonce i bez mnoha kliknutí, za něco stojí. Nízký počet reálných návštěv v nás však vyvolává otázku, jestli je Facebook tím správným místem pro konkrétní reklamu. (Stránka naší firmy nicméně v průběhu reklamní kampaně získala jeden „lajk“ navíc.)