Sociální sítě již nabízejí bezplatnou inzerci ve formě tweetů nebo příspěvků na Facebooku, tyto nástroje však vaši značku daleko nedovedou. Je proto třeba učinit druhý krok: vstoupit do světa placených reklam na sociálních médiích. Jestliže zvažujete tuto možnost, pravděpodobně vám dělá starosti jedna významná otázka: Co z toho budu konkrétně mít? Přivede mé firmě utrácení peněz na Twitteru nebo Facebooku více zákazníků než stejná částka utracená za službu Google AdWords?
Tuto otázku jsem si položil i já a udělal jsem malý test. Na pěti různých službách jsem nastavil experimentální reklamu. Konkrétně se jednalo o Google AdWords, Facebook, Twitter, LinkedIn a StumbleUpon. Chtěl jsem vědět, do jaké míry tyto nástroje pozitivně ovlivní můj byznys týkající se tvorby obsahu a korporátního blogování. Jasně, Null Media je přesně ten typ malé firmy, který by mohl reklamami na sociálních sítích jenom získat – teoreticky.
Google AdWords: Základní čára
Nejprve několik slov k základní čáře tohoto experimentu – Google AdWords, kde jsem již předtím několik měsíců inzeroval. Pro účely testu jsem zvýšil svůj celkový rozpočet na 25 dolarů denně, aby byla tato služba porovnatelná s hodnocenými sociálními sítěmi. Rychle jsem zjistil, že rozpočet nebyl vyčerpáván, protože moje nabídka byla velice nízká. Zvýšením nabídek na asi dva dolary za kliknutí (podobně jako u dalších recenzovaných služeb) jsem sice získal více přístupů, ale ne o moc.
V průběhu reklamního tažení (jak při nízkých, tak při vysokých cenových nabídkách) jsem se dočkal 13 970 zhlédnutí a 65 kliknutí za celkovou cenu 80,74 dolarů. To znamená míru prokliků jen 0,47 procenta za průměrnou cenu 1,24 dolarů za kliknutí.
Verdikt: To, co může znít jako chabý výkon, je ve skutečnosti poměrně dobrý výsledek, a protože se tyto reklamy dostanou k lidem, kteří aktivně hledají pojmy, na něž cílím svými klíčovými slovy, jde o výhodnou investici.