Také ostatní měsíce od září dále vykazovaly podobné rozdíly mezi původními a upravenými podíly. Listopadových 5,3 % (uváděných v tom čase) propadlo na číslo 3,6 % (po úpravě odstraněním iPadOS); z říjnového čísla 4,8 % se stalo 3,4 % a zářijových 4,4 % spadlo na 3,4 %.
V lednu si Safari připsalo dalších pět desetin procentního bodu a vyšplhalo tak na 4,2 %, což znamená, že v průběhu roku 2019 tenhle prohlížeč rostl o méně než jednu desetinu bodu, a nikoliv o relativně obrovské číslo na úrovni 2,3 procentního bodu, které Computerworld hlásil o měsíc dříve.
Upřímně řečeno, případné příliš velké zisky prohlížeče od Applu by si měly vysloužit pozdvižené obočí a otázky. Namísto toho Computerworld hlásil, že růst Safari „demonstroval, že Chrome může být zranitelný, minimálně v některých oblastech.“
Jak naivní představa!
Analytická firma Net Applications vypočítává uživatelský podíl detekcí tzv. agent string prohlížečů, které uživatelé využívají k přístupu na webové stránky klientů Net Applications. K měření aktivity prohlížečů počítá společnost tzv. visitor sessions neboli „sezení návštěvníků“, tedy aktivitu uživatelů a čas strávený na daných webech.
Zdroj: Computerworld.com