Firefox se propadl na nejnižší úroveň od roku 2016
Firefox v lednu přišel o dvě desetiny procentního bodu uživatelského podílu a klesl tak na 8,1 procenta, což je nejnižší číslo od srpna 2016.
Uplynulý měsíc byl osmým měsícem v řadě, kdy byl uživatelský podíl Firefoxu nižší než 9 procentního bodů, což je také rekord. (Čtyři měsíce v řadě klesal Firefox už v létě 2016, ale nakonec se odrazil zpátky a vyšplhal až na 13 procent, než opět začal s propadem, který pokračuje dodnes.)
Navíc se ani předpověď pro Mozillu nedá označit jinak než jako depresivní. Podle této předpovědi – založené jako vždy na 12měsíčním průměru změn – by měl Firefox spadnout pod 8 procent už v dubnu a na pouhých 7 procent pak v září. Obě tato data jsou kvůli lednovému propadu blíže než kdy jindy.
To je to poslední, co teď Mozilla potřebuje. Její finanční výsledovka za rok 2018 ukazovala mírně vyšší výdaje než příjmy. V poslední době pak organizace přiznala, že se jí nepodařilo splnit svoje cíle, co se týče tržeb, do nichž původně započítala výrazný podíl plateb předplatného, a tak jí nezbylo než propustit 70 zaměstnanců.
Předplatná související s Firefoxem Mozillu nezachrání, jestliže bude mít Firefox stále méně uživatelů.
Může někdo ohrozit dominantní pozici Chromu?
Chrome v lednu poněkud zvrátil situaci a přidal ke svému podílu tři desetiny bodu, přičemž jeho uživatelský podíl na konci měsíce činil 66,9 %. (Jedná se přitom o stejné číslo, kterého Chrome dosáhl v únoru 2019.)