;

Projekt Wing: Google testuje drony pro doručování. Po vzoru Amazonu

29. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Texelart - Fotolia.com
Samořízená vznášedla se mají v budoucnu používat pro doručování zboží koncovým zákazníkům.

Bez velkého humbuku Google vyvíjí samořízené létající stroje již dva roky. Nyní dává vědět, že tyto stroje hodlá využít k doručování zboží. Vývoj probíhal v sekci označované jako Google X, kde se pracovalo a pracuje na tajných projektech, jako byly svého času Google Glass nebo samořízené vozy.

Google své úsilí komentuje tak, že doručování pomocí automatických létajících strojů přinese větší rychlost a snížení nákladů při distribucí zboží, a to by mělo vést k úspoře nákladů a tedy i k nižší ceně pro spotřebitele. Další aplikací je doručení kritických zásilek, jako jsou třeba baterie, léky nebo dokonce defibrilátory do odříznutých oblastí, například při živelních katastrofách.

Současné drony jsou schopny překonat samy naprogramovanou trasu, a to ve výšce 40 až 60 metrů nad zemí. Funkční zaříezení se již testují, a to pro doručování do odlehlých farem v Queenslandu v Austrálii. Austrálie byla vybrána proto, že tamní právní systém je liberální ve vztahu k testování samořízených létajících strojů. Pro příští rok čeká drony od Googlu ještě hodně učení, především zvládáních mechanických potíží (nouzové přistání) a zvládání dopravních konfliktů.

Google má v tomto okamžiku již vlastní doručovací službu Google Shopping Express, ta ovšem (zatím) doručuje pomocí automobilů se (zatím) lidskou posádkou. Projektem Wings patrně již předhání Amazon, který představil možnosti doručování svého zboží pomocí dronů již v prosinci 2013, ale zatím se nezdá, že by dosáhl podstatnějšího pokroku.

Zdroj: IDG News Service

bitcoin_skoleni

Čtěte také:
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.
→ Amazon koupil Twitch chystá konkurenci pro Google AdWords
Gigant e-commerce se domnívá, že má dostatečnou sílu, aby vytvořil vlastní reklamní systém. Pořídil si také videoportál Twitch.

G+