← Proč jsou BYOD ve středních firmách přehlíženy?
Jaký je největší problém středně velkých společností v oblasti BYOD?
Rugeová: Prostor středně velkých společností je velice citlivý na nákladovost, nicméně tyto společnosti jsou si vědomy i bezpečnostních otázek. Mají tendenci nepovolovat zaměstnancům věci typu SMS. Svým zaměstnancům nenabízejí žádný způsob, jak svá osobní zařízení využít naplno. Přestože u BYOD oceňují výhody nižších nákladů, tyto výhody nevyužívají.
Například menší společnosti mají tendenci využívat on-premise řešení. Ovšem uživatelé říkají, že vzdálený přístup a schopnost zachytit [data] do cloudu z mobilních zařízení bude mít za důsledek ohromnou efektivitu. To, co opravdu potřebují, jsou cloudová řešení.
Přechod z on-premise na cloudové řešení není přirozenou migrací. Společnosti musejí zavrhnout své on-premise implementace a začít znovu s cloudovými řešeními. Proto mají mnohé středně velké společnosti pocit, že musejí jít zpět, aby mohly jít dopředu. Středně velké společnosti mají tak malý tým s omezeným souborem klíčových kompetencí, že na takovou migraci nemají sílu.
Myslím si ale, že nakonec to budou muset překousnout.
Přesune BYOD společnosti do cloudu?
Ano, jednoduše proto, že oportunistická a globální povaha práce znamená, že pobyt v kanceláři a práce s on-premise zařízeními je přílišné mrhání časem. Politika BYOD dokáže opravdu zrychlit pracovní procesy.
Čili u politiky BYOD a způsobu její implementace existují určité reálné problémy. Středně velké společnosti mají stejně jako ty největší tendenci psát svá pravidla [nejen BYOD] velmi učeným právnickým žargonem, který chrání společnost. Ve skutečnosti jasně neformulují, co tato pravidla znamenají v každodenním kontextu pro zaměstnance.
Ptala jsem se lidí, jestli společnost může nebo nemůže vidět, co dělají na svých soukromých zařízeních, nebo tato zařízení promazat, jestliže se ztratí. Úplně všichni mi odpověděli, že neví. To by mělo být nepřijatelné.
Zaměstnanci potřebují vědět, za co jsou zodpovědní, a také by jim měl být poskytnut jasný přehled toho, jak mohou pracovat se svými soukromými zařízeními způsobem, který chrání jak je, tak jejich společnost. Zaměstnanci by měli vědět, jak zacházet s e-maily, jak zálohovat, jak štítkovat různé věci – ať už jde o cokoliv.
Skrývání za právničinou není výhodné pro nikoho. Rozhodnutí, která jsou nyní ve hře, mají tendenci se zaměřovat na právní aspekty IT implementací a ne na kulturní dopady. Existuje tu spousta překážek, jako například neschopnost sdílet soubory nebo vidět dostupnost lidí. Přestože to může vypadat dobře na papíře u managementu, ve skutečnosti to způsobuje hodně chaosu, stresu a potíží pro zaměstnance.
Středně velké společnosti si neuvědomily svou potřebu mít někoho v organizaci, kdo by zjistil, jak lidé mohou pracovat lépe, a potom své výsledky zdokumentovat a dělat osvětu. Pravidla BYOD mohou být tímto způsobem pozitivně ovlivněna.