Chytré hodinky jako produktová kategorie propadly, protože hlavní hráči v tomto segmentu udělali velkou chybu. Začali se spotřebitelskými zařízeními a podniky brali pouze jako doplňkový zdroj příjmů.
Před třemi lety se očekávalo, že se chytré hodinky rozvinou v mainstreamovou kategorii elektroniky. Namísto toho jsou víceméně jen doplňky na zápěstí, které zobrazují notifikace ze smartphonů, a náhražkami fitness náramků.
Příběhy jednotlivých výrobců jsou plné vzestupů a pádů.
Motorola z trhu smartwatch odešla, Pebble skončil v prosinci a Jawbone se k němu přidal v červenci. Intel, který koupil firmu prodávající wearables s názvem Basis, tuto firmu rozpustil a segment opustil úplně. Fitbit v minulém kvartálu prodal meziročně o 2,3 milionu zařízení méně.
Po softwarové stránce se toho hodně slibovalo od platformy Android Wear. Jenže nyní, po třech letech, dominuje trhu watchOS od Applu, následované s odstupem Tizenem od Samsungu a to celé uzavírá Android Wear, aspoň z těch, co stojí za řeč.
Chytré hodinky vlastní méně než 10 % spotřebitelů v Evropě a 15,6 % Američanů (zdroj: Kantar Worldpanel ComTech), a navíc velká část z těch, kteří smartwatch mají, je ani nenosí. Chytré hodinky na spotřebitelském trhu zkrátka neuspěly, a to z více důvodů: zčásti proto, že jsou stále z velké části závislé na telefonech a mají omezené funkce, zčásti proto, že jsou příliš tlusté a neforemné a zčásti kvůli ceně.
Jedním z důvodů pádu segmentu byl i falešný předpoklad, že by chytré hodinky měly začít jako spotřebitelské, a nikoliv podnikové zařízení. Smartwatch se ale měly vyvíjet jako chytré brýle, tedy opačně. Měla být „aktivována“ analogie k „Explorer Programu“, který dostal Google Glass právě do podniků a díky tomu tyto brýle zažily po neúspěchu u spotřebitelů potřebné znovuzrození.
Zdroj: PC World Australia