Není tajemstvím, že by Microsoft chtěl konkurovat distributorům her jako Steam nebo GOG nabídkou špičkových titulů. Pro uživatele to však má vážná úskalí: hry zakoupené ve Windows Store jsou tzv. univerzální aplikace, které běží v izolovaném prostředí (tzv. sandboxu) a nemohou komunikovat s jinými aplikacemi nebo programy.
Univerzální aplikace jsou skvělý způsob, jak na stolním počítači rozběhnout mobilní hry jako Candy Crush, Lara Croft Go nebo Minecraft: Pocket Edition. Avšak náročné hry jako Rise of the Tomb Raider nebo očekávaný Quantum Break, které vyžadují dedikované grafické karty, se ve Windows Store potýkají s příliš velkými omezeními.
Nefunguje například měření frekvence snímkování, a to ani v podobě nativních aplikací (např. Nvidia ShadowPlay) ani aplikací třetích stran (např. Fraps). Bez těchto údajů však není možné správně vyladit grafické nastavení pro optimální výkon a zážitek ze hry. Zároveň univerzální aplikace neumožňují vypnout technologii V-Sync, která synchronizuje snímkovací frekvence grafické karty a monitoru, což sice zabraňuje určitým potenciálním problémům se zobrazením, ale také ubírá na výkonu.
Smůlu mají majitelé výkonných herních sestav s dvojicí grafických karet – technologie Nvidia SLI a AMD CrossFire nejsou podporovány.
Aby problémů nebylo málo, hry z Windows Store nemají spustitelný soubor EXE, takže neexistuje způsob, jak je přidat do služby Steam a spravovat je odtud. To znamená, že nejsou k dispozici funkce jako snímek obrazovky nebo komunikace s přáteli.
Hry z Windows Store nepodporují ani makra pro myš pro složité manévry. Navíc je stále zapnutý režim plné obrazovky bez okrajů.
Je patrné, že Windows Store není ideální volbou pro většinu hráčů. Situace se může změnit, pokud to Microsoft myslí s hrami vážně, avšak není zřejmé, jaká omezení lze odstranit a jaká jsou vlastnostmi univerzálních aplikací. Zatím tedy nezbývá, než zůstat u služeb jako GOG, Origin, uPlay nebo Steam.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Cloud přináší nové, donedávna nepředstavitelné možnosti
Původním motivem pro vznik cloudových služeb byla úspora a zpřístupnění složitých technologií širokému spektru zákazníků. Dnes se už zřetelně ukazuje, že cloud má daleko větší pozitivní dopad na celkový výkon firem, než se původně předpokládalo.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.