Nemělo by vás překvapit, pokud se vaše firma rozhodne skoncovat s přihlašovacími hesly. Podle nového průzkumu, který mezi 200 manažery IT provedla minulý měsíc agentura Wakefield Research na objednávku společnosti SecureAuth, se 69 % podniků přiklání k jejich eliminaci během následujících pěti let.
Přihlašovací systémy založené na heslech jsou sice velmi rozšířené, ale také značně zranitelné, což ilustrují časté případy narušení dat s využitím kradených přístupových údajů. Nedávno vyšlo například najevo, že se útočníkům podařilo získat údaje o 500 milionech uživatelů služby Yahoo.
Problém zhoršuje skutečnost, že uživatelé často volí jednoduše uhodnutelná hesla nebo užívají stejná hesla pro různé účty.
Jiné metody přihlašování, které přichází v úvahu, obvykle kombinují více způsobů včetně jednorázových kódů zasílaných na mobilní telefon nebo e-mailem, biometrických údajů, porovnávání místa a času přihlášení s typickým vzorcem chování uživatele a podobně.
Přestože mnoho podniků zvažuje zrušení přihlašování pomocí hesel, v praxi to není tak jednoduché. Podle průzkumu 42 % respondentů uvádí jako hlavní překážku „narušení denní rutiny uživatelů“ a dalších 42 % zmiňuje odpor vedení firmy.