V loňském roce však pro Microsoft bylo složitější hledat nové předplatitele než v tom předloňském. Čísla pocházející přímo od amerického giganta totiž hovoří jasně – počet nových předplatitelů se roku 2016 meziročně snížil o 62 procent.
V průběhu vyhlašování finančních výsledků před analytiky Wall Streetu se Satya Nadella chlubil růstem tržeb u produktů Office zaměřených na spotřebitele – právě sem patří i Office 365 – a řekl, že společnost „loni nadále spatřovala nárůst… uživatelské základny.“ Přesně tak.
V papírech pro americké úřady Microsoft stanovil počet předplatitelů Office 365 na konci čtvrtého kvartálu na 24,9 milionu, což je nárůst o 900 tisíc mezičtvrtletně a 4,3 milionu meziročně.
Microsoft spustil Office 365 pro spotřebitele v lednu 2013. Úvodní předplatné s názvem „Home Premium“ bylo řešením pro pět uživatelů za 100 dolarů ročně nebo 10 měsíčně. O patnáct měsíců později Microsoft odhalil předplatné pro jednoho uživatele s názvem „Personal“ za 70 dolarů ročně nebo 7 dolarů měsíčně. Od té doby Microsoft zkrátil název původního předplatného jen na „Home“; ceny zůstaly stejné.
Představitelé společnosti si pro předplatné Office 365 nikdy veřejně nestanovili cíle. Není však žádným tajemstvím, že by se Microsoft rád pokusil přesunout velkou část svého softwarového obchodního modelu k opakovaným platbám na úkor jednorázových nákupů „věčných“ licencí. (Možná i to je důvod, proč firma tolik tlačí na přechod firem z Windows 7 na Windows 10, jelikož první z obou systémů jí už dávno nepřináší téměř žádné příjmy.)
V každém z posledních tří kvartálu rostly Office 365 o zhruba 900 tisíc předplatitelů, což je nejnižší čtvrtletní nárůst od počátku roku 2014. Před devítiměsíčním obdobím roku 2016 rostl počet předplatitelů za jedno čtvrtletí dvakrát až třikrát rychleji.
Zdroj: CIO.com