;

Peníze do IT: Vzestupy a pády (2)

22. 10. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © ElenaR - Fotolia.com
Podniky všech typů a velikostí procházejí digitální transformací a navyšují investice do některých technologií, zatímco jiné je omezují. Přinášíme přehled pravděpodobných investičních favoritů a outsiderů.

> předchozí část

4. Na vzestupu: Zlepšování a transformace hlavních systémů
Procento respondentů navyšujících investice: 31

Hranice mezi podnikovými a spotřebitelskými aplikacemi se stírají a stoupá tlak na hlavní systémy.

„Moderní aplikace, obohacené o strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, vyžadují dynamické a výkonné výpočetní, úložné a síťové zdroje,“ říká Wendy Pfeiffer, IT ředitelka ve společnosti Nutanix, která dodává software pro cloud computing.

„Potřeba optimalizovat ekonomické a spotřební modely stimuluje také využití multicloudových modelů.“

Tři čtvrtiny úspěšných digitálních strategií v roce 2022 vytvoří transformované IT organizace s využitím modernizované a racionalizované infrastruktury, aplikací a datových architektur, předpovídá Serge Findling.
„IT ředitelé musejí modernizovat a racionalizovat infrastrukturu a související aplikace a datové architektury – což představuje nesmírně náročný úkol.“

5. Na vzestupu: Digitální obchodní iniciativy
Procento respondentů navyšujících investice: 31

Marketing založený na zkušenosti je účinný způsob, jak budovat, udržovat a rozvíjet vztahy. V roce 2019 se bude digitální marketing posouvat od transakčního zaměření (realizace obchodu) k experimentálnímu (budování vztahů), předpovídá Krishnan Ramanujam.

„Spotřebitelé ocení firmy, které budou nabízet ucelenou zkušenost se značkou. Chytré podniky budou investovat do rozvoje tohoto typu komplexní zkušenosti namísto izolovaných zkušeností u určitých jednotek nebo transakcí.“

6. Na vzestupu: Zákaznická/uživatelská zkušenost
Procento respondentů navyšujících investice: 29

Technologie pro zákaznickou/uživatelskou zkušenost by měly mít v roce 2019 vysokou prioritu, říká Lauren Maffeo, analytička služby Gartner GetApp.
„Výzkum společnosti Gartner konzistentně ukazuje, že většina amerických podniků s méně než 1 000 zaměstnanců buď neužívá konverzační roboty, nebo je plánuje zavést do jednoho roku až dvou let,“ poznamenává. Na druhou stranu

65 % amerických mileniálů chce konverzační roboty užívat. Gartner proto předpovídá, že v roce 2019 bude konverzační roboty užívat třikrát více firem než v roce 2017.

„V roce 2019 se chceme na technologie související se zákaznickou zkušeností výrazně zaměřovat,“ říká Ramneek Gupta, ředitel pro rizikové a rozvojové investice ve společnosti Citi Ventures.

„Lidé očekávají, že produkt bude sám rychle a intuitivně reagovat na jejich kontext a potřeby. Firmy, které takovou zkušenost neposkytnou, se ocitnou v ohrožení,“ poznamenává Gupta.

7. Na vzestupu: Umělá inteligence/strojové učení
Procento respondentů navyšujících investice: 27

Tlak na snižování nákladů, zlepšování akceschopnosti podnikového IT a urychlování inovací povede 70 % IT ředitelů k razantnímu zavádění datové analýzy a umělé inteligence do IT provozu, nástrojů a procesů, předpovídá Serge Findling ve výhledu do roku 2021. Ačkoli si většina IT lídrů uvědomuje potenciál AI, řada podniků si stále nedokáže poradit s jejím zavedením. Jak Findling poznamenává, v roce 2019 se bude většina organizací učit a snažit získat pracovníky s potřebnou kvalifikací.

David Parmenter, ředitel vývoje dokumentového cloudu ve společnosti Adobe, se obává, že AI může procházet obdobím iracionálního rozmachu, který může mít negativní dopady.

ICTS24

„Podobně jako si svět nakonec uvědomil reálné problémy s ochranou soukromí a bezpečností u jiných technologií, měli bychom si být vědomi rizik u AI,“ říká.

> dokončení