;

Oracle si partnery hýčká

11. 10. 2007
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Region střední a východní Evropy a zemí bývalého SSSR v současnosti představuje z hlediska IT jednu z nejrychleji rostoucích oblastí na světě. Pro další podporu tohoto růstu nabízí společnost Oracle nový akcelerační program, který usnadní partnerům v regionu prodej řešení Oracle.

Region střední a východní Evropy a zemí bývalého SSSR v současnosti představuje z hlediska IT jednu z nejrychleji rostoucích oblastí na světě. Pro další podporu tohoto růstu nabízí společnost Oracle nový akcelerační program, který usnadní partnerům v regionu prodej řešení Oracle.

Oracle Accelerate představuje kombinaci aplikací Oracle E-Business Suite, JD Edwards Enterprise One a Siebel s řešeními pro jednotlivé vertikály, která navíc umožňují cenové zvýhodnění a zjednodušenou implementaci pro střední a malé podniky.

Oracle prostřednictvím tohoto programu poskytuje svým partnerům – přes které jde v regionu 70 % prodaných licencí – znalostní i marketingovou podporu, přičemž zákazníkům lze představit reference ze stejné vertikály i z geografického prostředí.

Jak uvedl viceprezident společnosti Oracle pro oblast EE&CIS, Alfonso Di Ianni, vykazuje region v oblasti IT až dvouciferný růst, ovšem rozdíly mezi jednotlivými zeměmi jsou značné. Nejrychleji roste Rusko, Turecko a země Balkánu, naopak Rakousko a státy V4 vykazují růst nejpomalejší. Stále platí, že region disponuje vzdělanou pracovní silou s relativně nízkými náklady, ovšem alarmující je fakt, že kvalita vzdělání spíše klesá. Zákazníci v současné době vyžadují prakticky stejnou kvalitu jako na Západě, ovšem za lepší ceny. Země regionu, které jsou členy EU se vyznačují předvídatelnějším podnikatelským prostředím, ovšem zdaleka nezaznamenávají takový růst jako nečlenské státy.

Pokud jde o trendy – stálý růst zaznamenávají produkty ERP a CRM, velký potenciál představuje oblas SOA, business inteligence, bezpečnosti, Content Managementu a integrace dat.
Z hlediska vertikál jsou hlavními „tahouny“ segmenty telco, financí, veřejné správy a zdravotnictví. Samozřejmě, jak už bylo zmíněno výše, klíčový je rovněž segment SMB, který je označován za „star performer“ regionu. Velmi významné je v tomto ohledu působení pražského střediska pro podporu segmentu SMB.

Zájem o segment SMB vyjadřuje i nový cenový model, který společnost Oracle nabízí svým partnerům – možnosti slev, bandlování produktů a transparentní cenové politiky – to vše vytváří velmi silný nástroj, který umožní partnerům Oraclu oslovit zákazníky extrémně výhodnými nabídkami – za jistých okolností lze dosáhnout až devadesátiprocentních slev.

Síť partnerů je pro Oracle v tomto jazykově pestrém a historicky komplikovaném regionu nesmírně důležitá – partneři prodávají 100 % řešení pro SMB, proto se společnost Oracle snaží vytvářet pro ně maximálně příznivé podmínky.

Na konferenci na řeckém ostrově Rhodos představili zástupci Oraclu některé z nástrojů na podporu partnerské sítě – nový partnerský katalog Oracle Accelerate Solution Catalog, pomoc při vytváření zákaznického profilu (New Campaigns Collaboration), referenční program (Referral Fee Programme) a Partner Loyalty Programme, který napomáhá partnerům při zvyšování kvalifikace, podporuje jejich prodejní kapacity a pomáhá při financování promo aktivit.

Autor článku