Reputace vaší společnosti patří mezi nejdůležitější aktiva. Jedním ze způsobů, jak můžete jako majitel firmy vystavět svou značku, je silná přítomnost vašeho podniku on-line. Lze tak činit psaním článků, blogováním, referencemi, videi a tak dále – vše pak budete mít krásně prolinkované se svou firemní stránkou.
Mimo vlastní budování důvěryhodnosti existuje ještě další důležitý aspekt managementu reputace. Nespokojený zákazník může vaši pracně získanou pověst pěkně pošramotit – například na stránkách typu Heureka.cz, ale i jinde.
Jestliže jste si vybudovali silnou on-line existenci, máte štěstí – lidé zadávající jméno vaší firmy do vyhledávače takovou stížnost většinou na první stránce nenajdou, takže pro vás bude snadné zmírnit škody. Ale co když jste s budováním on-line renomé teprve na začátku, někdo si stěžuje na vaši firmu, a to se zobrazí na první stránce výsledků vyhledávání?
Nejprve se zhluboka nadechněte. Poté si uvědomte, že se tento problém nestal přes noc. Vznikal po určitý čas a po určitou dobu jej budete napravovat. V podstatě máte dvě možnosti: Najměte si odborníky na oblast managementu reputace nebo škodu napravte sami. Předtím, než začnete, vezměte na vědomí, že náprava reputace vás bude stát hodně práce, ať už si z nabízených možností vyberete jakoukoliv.
Je také potřeba mít v patrnosti, že tyto negativní zprávy o vás pravděpodobně z internetu hned tak nezmizí. To je výzva sama o sobě – v mnoha případech jsou lidé, kteří na web umísťují takové zprávy, anonymní. Kvůli tomu je často složité zjistit, o koho se jedná, a přímo rea govat na konkrétní problém. Pokud jde i o váš případ, je vaší jedinou alternativou pohřbít tyto zprávy v klasifikaci vyhledávačů, nejlépe aspoň na stranu pět nebo dál, aby bylo nepravděpodobné, že je někdo najde.
Strategie managementu - reputace svépomocí
Existuje spousta věcí, které můžete udělat – některé jsou spojeny se SEO, jiné s tvorbou obchodních vztahů – tak abyste škodící zprávy odsunuli ve výsledcích vyhledávání pryč.
- Zprávu vyvraťte. Vyvarujte se přitom emocionálnímu jazyku, protože ten může snížit vaši důvěryhodnost. Fakta vyjádřete klidným a jasným způsobem, aniž někoho jmenujete nebo obviňujete. Navíc je dobré poprosit své kolegy, aby za vás přidali vlastní vyvrácení. To ukáže návštěvníkům, že máte na své straně spoustu podpory.
- Kupte všechny dostupné domény, které se hodí pro váš byznys. Na každou z těchto domén umístěte blog a zajistěte, aby domény obsahovaly stránku „O nás“. Další variantou je koupit domény s klíčovými slovy, která se hodí pro váš byznys, a použít je jako napojené stránky, jež se přesměrují na různé stránky vašeho primárního webu.
- Zajistěte si reference na LinkedInu a u svých blogů je použijte.
- Jestliže mají vaši kolegové webové stránky či blogy, poproste je, aby na nich umístili reference o vás a vaší firmě s odkazem na vaši stránku.
- Máte-li videa, zajistěte, aby se u každého z nich objevilo vaše jméno. To návštěvníkům i vyhledávačům umožní jednodušší pochopení toho, že právě vy jste zdrojem informací obsažených ve videu.
- Staňte se členy profesních webů a vytvořte si na všech kompletní profil.
- Každý týden tvořte obsah, a to pod svým jménem, jménem vaší firmy a s odkazy na váš web.
→ On-line reputace: Vyděračům neodpovídejte