Rozpor mezi mírou využití a hodnotou ukázal průzkum Gartneru, který vznikl na základě dotazníku mezi 160 IT profesionály, jehož účelem bylo zjistit názory na Office 365 v podnicích.
„Existuje jistá základní hodnota, vzniklá z přechodu do cloudu, zejména u věcí, které byly ve formě on-premise složité na správu,“ řekl Craig Roth, viceprezident Gartneru pro výzkum a autor zprávy, stavějící právě na výše zmíněném dotazníku. „Skutečná hodnota však přichází tehdy, když začnete měnit své pracovní procesy, abyste Office 365 využili v plném rozsahu.“
Roth píše, že společnostmi jsou široce využívány nejen aplikace Office ProPlus – Word, Excel, PowerPoint a podobně – a kombinace Exchange Online-Outlook.
Podle výsledků průzkumu využívala šest z 18 prvků Office 365 více než polovina společností respondentů, zatímco další tři prvky využívalo více než 45 % zastoupených firem. Na prvních dvou místech se s 88, respektive 82 procenty nacházely aplikace Office ProPlus a Exchange Online-Outlook. Třetí, čtvrté a páté místo – OneDrive for Business, SharePoint a OneNote – měly míry využití nad 70 procent, aplikace Skype for Business Online pak získala 68 %.
Další prvky na tom byly už podstatně hůře: Teams (49 %), Power BI (47 %) a Yammer (46 %). Project Online a Delve získaly po 30 % a dále už raději ani nepokračujeme.
Tato čísla nicméně ukazují, že se Microsoftu do značné míry podařilo přesvědčit zákazníky, aby z Office 365 využívali více než jen aplikace Office a e-mail. „Myslím, že Microsoft trochu změnil svoje zaměření,“ řekl Roth. „Před pár lety jen přidával technologie. V poslední době je to mnohem více o míře přijetí a snaze přimět [zákazníky] k tomu, aby balík využívali častěji.“