Kopírky. To je asi tak to první, co se člověku vybaví, když se řekne Ricoh. Jenže už to není dávno pravda. Ricoh sice ani zdaleka nepřestal vyrábět tiskárny a multifunkce, ale značně rozšířil pole působnosti. Je z něj teď nyní spíše IT firma.
„Proměna v ČR začala zhruba před třemi lety, kdy jsme se rozhodli přetavit se z výrobce tiskových zařízení na dodavatele moderních IT technologií a služeb, hodně sázíme nejen na spolupráci s dalšími partnery, ale také na promyšlené akvizice,“ popisoval CIO Business Worldu změnu firemní strategie marketingový manažer české pobočky Ricoh Roman Baloun. Stalo se tak na akci Back to Office, kterou uspořádal Ricoh paradoxně jen těsně po tom, co vláda vyhlásila kvůli COVID-19 opět nouzový stav.
Místo do kanceláří se tak lidé zase vracejí do svých domácích pracoven a Ricohu to vlastně docela pomáhá. Pandemická situace sice narušila a hodně pozměnila celý program několikadenního setkání pro partnery Back to Office, ale zase ukázala v plné parádě sílu firmy, která chce nabízet bezpečnou práci odkudkoliv.
Komunikační řešení pro velké zasedací prostory nabízí kupříkladu automatické zaměření kamery na řečníka a snadné přepínání mezi všemi účastníky. Odpadá tak zdlouhavé technické připojování počítačů jednotlivých účastníků.
Roman Baloun totiž sám zůstal „uvězněný“ doma v karanténě, a tak doprovázel vybrané návštěvníky právě prostřednictvím vzdáleného připojení a videokonferenčních nástrojů.
Ricoh jich pro návštěvníky měl připravených několik – od velkých profesionálních řešení do rozlehlých zasedacích místností až pro ty menší k domácímu využití nebo malých zasedaček.
„Od letošního března se prodej těchto zařízení neuvěřitelně rozjel,“ libuje si Baloun s tím, že se tak potvrdila sázka firmy na heslo Work From Anywhere. Firma teď patří k největším evropským implementátorům vzdálených komunikačních projektů v Evropě. Od vyhlášení projektu Work from anywhere společnost v tomto segmentu vygenerovala celoevropský obrat ve výši dvaceti milionů eur s výrazným navýšením ve všech zmíněných tématech proti stejnému období minulého roku, zatímco příjmy z tiskových služeb začaly strmě klesat.
V tuto chvíli se portfolio firmy dělí na malé, střední a velké podniky podle jejich typických potřeb a zaměřuje se na aktuální služby, které Ricoh dokáže nabídnout firmám pro jejich digitální transformaci.
A co všechno vlastně do projektu Práce odkudkoliv a digitální transformace patří? V první řadě digitalizace dokumentů a procesů, která zásadně urychluje a zkvalitňuje oběh dokumentů ve firmě mezi lidmi, kteří jsou na různých místech. Potom je to již zmíněná komunikační technika, která nabízí sdílení a komunikaci mezi kancelářemi nebo i domácími kancelářemi. Primárně je to postavené na technologiích firem Crestron a LG, doplněné o softwarové vybavení Microsoftu (zejména Teams a obecně Office 365), ale i nativních Ricoh produktech. Některé platformy jsou ale otevřené i pro další řešení, jako jsou Zoom nebo třeba Webex.
Poslední součástí projektu je pak logistika a bezpečná spolupráce, která nabízí software SmartSpaces pro řízení správy pracovního prostoru od úrovní zasedacích místností až po jednotlivé pracovní stoly a SmartLockers, což jsou skříně pro sdílení a distribuci nejrůznějších produktů, jejich následnou evidenci a třeba řádnou dezinfekci či přípravu.
Důležité jsou také služby v oblasti IT HW a SW, kde firma dokáže dodat počítače či celou síťovou infrastrukturu a zajistit servis a podporu. Umí také rozložit jejich pořizovací cenu díky financování do dostupných měsíčních nákladů. Ty lze flexibilně měnit podle potřeb a zajistit jejich servis a podporu.
Z akce Back To Office byla vytvořena Virtuální prohlídka, kde si lze projít jednotlivá stanoviště a pustit krátká videa s prezentací jednotlivých řešení.
Úvodní foto: Ivo Frajer ze společnosti Ricoh demonstruje výhody digitální interaktivní tabule při vzdálených poradách, plně integrované se systémem Microsoft Office 365.