Hlavní navigace

Nůžky mezi požadavky uživatelů a schopnostmi IT zajistit nepřetržité podnikání se rozvírají

19. 2. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © everythingpossible - Fotolia.com
Tvrdí to alespoň zpráva Veeam Availability Report 2016. Ta tvrdí, že navíc počty výpadků i jejich délka byly navíc vyšší než v roce 2014. Výpadky aplikací stojí podniky 16 milionů dolarů ročně.

Nový výzkum Veeam Software ukazuje, že i přes četné významné incidenty v posledním roce podniky stále nevěnují dostatečnou pozornost potřebám svých uživatelů. Páté vydání Veeam Availability Reportu ukázalo, že 84 procent seniorních IT pracovníků s rozhodovacími pravomocemi, o dvě procenta více než v roce 2014, přiznává, že je trápí mezera v dostupnosti, tedy propast mezi tím, co IT společnosti může poskytnout, a co uživatelé požadují. To stojí podniky až 16 milionů dolarů ročně ve ztracených příjmech a produktivitě, vedle negativního dopadu na důvěru zákazníků (68 % respondentů) a integritu značky (62 %).

Tento údaj stoupl o neuvěřitelných 6 milionů dolarů za 12 měsíců, a to navzdory tomu, že téměř všichni účastníci průzkumu uvedli, že implementovali zpřísněná opatření ke snížení incidentů ovlivňující dostupnost a že 48 procent všech aplikací klasifikují jako kritické, a do roku 2017 se toto číslo zvýší na 53%.

V minulém roce dosáhla světová populace připojená k síti rekordní úrovně 3,4 miliardy, 42 % všech obyvatel zeměkoule, a do roku 2020 má být k síti připojeno 21 miliard zařízení. Potřeba zajištění non-stop přístupu k datům a aplikacím tak nikdy nebyla důležitější. Zdá se však, že podniky toto plně nevnímají, přestože více než dvě třetiny respondentů uvedlo, že masivně investovali do modernizace datových center, konkrétně ke zvýšení úrovně dostupnosti.

Data v ohrožení

SLA pro cíle času obnovy (RTO) byly stanoveny na 1,6 hodiny, ale respondenti připouštějí, že ve skutečnosti obnovy trvají 3 hodiny. Podobně SLA pro cíle bodu obnovy (RPO) je 2,9 hodiny, zatímco 4,2 hodiny je skutečně dosaženo. Respondenti uvádějí, že jejich organizace je v průměru vystavena 15 neplánovaným odstávkám ročně. V roce 2014 to bylo 13. Dále se meziročně zvýšila délka odstávky kritických aplikací ze 1,4 hodiny na 1,9 hodiny a u nekritických aplikací se délka odstávky zvýšila ze 4 na 5,8 hodiny.
Pouze necelá polovina společností testuje zálohy na měsíční bázi, nebo dokonce méně často. Dlouhé mezery mezi testováním zvyšují pravděpodobnost problémů v obnovených datech, tedy v momentě, kdy už je pro tyto organizace příliš pozdě. A z těch, které své zálohy testují, jen 26 procent ověřuje více než 5 procent svých záloh.

CS24

Klíčová zjištění

  • Dostupnost má prvořadý význam, přesto se podnikům nedaří ji dosáhnout.
  • Uživatelé chtějí podporu pro operace v reálném čase (63 procent) a non-stop globální přístup k IT službám pro podporu mezinárodního obchodu (59 procent).
  • Při modernizaci jejich datových center jsou vysokorychlostní obnova (59 procent) a prevence ztráty dat (57 procent) dvě nejžádanější vlastnosti, nicméně náklady a nedostatek dovedností brzdí nasazení.
  • Organizace do určité míry zvýšily své požadavky na úroveň služeb s cílem minimalizovat výpadky aplikací (96 procent) nebo zaručit stálý přístup k datům (94 procent) v průběhu posledních dvou let, ale mezera v dostupnosti stále zůstává.
  • Za účelem řešení tohoto problému nicméně respondenti uvedli, že jejich organizace v současné době modernizují nebo mají v úmyslu v blízké budoucnosti modernizovat své datové centrum nějakým způsobem – virtualizace (85 procent) a úložiště (80 procent) patří mezi nejčastější oblasti vylepšení pro tento účel.

Průzkum realizovala nezávislá agentrua Vanson Bourne na konci roku 2015. Dotazováno bylo 1140 seniorních IT pracovníků s rozhodovacími pravomocemi z následujících zemí: USA, Čína, Francie, Německo, Velká Británie, Argentina, Austrálie, nový Zéland, Brazílie, Česká Republika, Hongkong, Itálie, Japonsko, Malajsie, Mexiko, Nizozemí, Skandinávie, Polsko, Rusko, Saúdská Arábie, Singapur, Jihoafrická Republika, Španělsko, Švýcarsko a Spojené arabské emiráty.