Společnost IBM oznámila první technologii samoobslužné pokladny svého druhu, která umožňuje zákazníkům nakupovat a platit nákupy prakticky kdekoli v obchodě.
Toto nové samoobslužné pokladní řešení zvyšuje laťku samoobslužných možností pro zákazníky a zároveň umožňuje maloobchodníkům být flexibilní, zlepšovat zákaznické služby a upevňovat tak loajalitu zákazníků ke svým výrobkům.
Systém IBM AnyPlace Checkout je určen pro malé firmy a oddělení velkých podniků a představuje další zásadní krok v inovacích samoobslužných pokladen. Spojuje ultrakompaktní provedení úspěšného produktu IBM AnyPlace Kiosk s četnými možnostmi softwaru IBM pro samočinné odbavení a přináší tak klientům to nejlepší z obou světů.
Podle nedávného průzkumu nákupního chování mezi spotřebiteli uvedlo 10 procent nakupujících, kteří opustili obchod bez uskutečnění nákupu, jako rozhodující faktor dlouhé čekání u pokladny. A co je důležitější, spokojenost zákazníků, kteří musí čekat ve frontě déle než čtyři minuty, padá pod 80 procent.
„Současné tržní prostředí je tvrdé a konkurenční a maloobchodníci jsou pod tlakem, aby transformovali a inovovali. K tomu je vede potřeba změnit zážitky zákazníků z nakupování,“ řekl Steve Ladwig, ředitel maloobchodních řešení, IBM System & Technology Group. „IBM AnyPlace Checkout nám umožňuje pomáhat našim klientům obsloužit své zákazníky zcela novými způsoby a odpovědět na jejich poptávku po snadno použitelné samoobsluze na více místech než kdy předtím.“
Podle studie IHL Group 2007 o samoobslužném pokladním systému použilo samoobslužnou pokladnu již 98 procent respondentů, téměř 50 procent ji využilo více než 5x v předešlých letech a 72 procent tuto technologii na trhu ochotně akceptovalo. Tato studie zároveň udává, že v roce 2008 utratí zákazníci více než 230,7 miliard dolarů při transakcích u samoobslužných pokladen v maloobchodních prodejnách, což znamená nárůst o 28 procent oproti roku 2007.
„Samoobslužné pokladny získávají nejen stale více ohlasů u zákazníků, ale také vidíme, že jsou výhodné pro maloobchodníky,“ řekl Greg Buzek, prezident IHL Consulting Group. „Z našich průzkumů vyplývá, že maloobchodníci, kteří zavedli samoobslužné technologie, mohou přesouvat zaměstnance do ziskovějších oblastí, zlepšovat služby zákazníkům díky více uličkám a také vylepšovat ziskovost navýšením množství ziskových transakcí.“
Systém IBM AnyPlace Checkout rozšiřuje osvědčenou a úspěšnou produktovou řadu IBM Self-Checkout rozšířením schopnosti obchodníků o to, kdy a kde mohou nabízet samoobslužné transakce. Tento dosud ojedinělý produkt je druhou zásadní nabídkou v rámci smělé kampaně IBM zaměřené na spotřební služby. Zapadá do rostoucího portfolia samoobslužných prostředků IBM a obchodních partnerů pro různá odvětví včetně maloobchodu, pohostinství, cestovního ruchu a dopravy.
IBM AnyPlace Checkout přichází se zcela novým pojetím samoobslužné pokladny, které nabízí maloobchodníkům nové funkce a flexibilitu. Umožňuje zákazníkům snadno a rychle načíst zakoupené zboží a zaplatit za ně. Nová samoobslužná jednotka nabízí řadu hardwarových a softwarových vylepšení, mezi která patří:
• Malé rozměry: Jádro přístroje tvoří IBM AnyPlace Kiosk, takže nabízí jedny z nejmenších dostupných rozměrů samoobslužné pokladny, jež jsou atraktivní pro prodejny potravin a další obchody s omezenou prodejní plochou.
• Přizpůsobitelný design krytu: Maloobchodníci mohou flexibilně využít nejrůznější typy vnějšího zpracování včetně přizpůsobených provedení od IBM Global Technology Services nebo nezávislých dodavatelů, které zapadnou do celkového designu obchodu.
• Bezhotovostní platby: Tyto přístroje umožňují platbu pouze kreditní nebo debetní kartou, což urychluje transakce oproti příjmu a vracení bankovek a mincí. Zároveň to snižuje možnost, že by si nakupující zapomněli vzít vrácené peníze.
• Spravovatelnost: Remote Management Agent (RMA), součást platformy IBM Store Integration Framework, umožňuje maloobchodníkům komplexně spravovat maloobchodní zařízení a aplikace vedle tradičních informačních technologií. V podnikovém prostředí mohou maloobchodníci systém vzdáleně konfigurovat a sledovat, distribuovat software, sledovat jednotlivá zařízení, určovat a diagnostikovat problémy.
Společnost IBM také uvedla AnyPlace Kiosk základní kategorie, který lze použít pro nejrůznější kioskové aplikace nebo jako kompaktní prodejní terminál. Nejnovější 15palcový model AnyPlace Kiosk umožňuje malým nezávislým obchodům využívat vyspělou technologii kiosků, která byla dříve dostupná pouze velkým podnikům, za jim dostupnou cenu. Kiosek však mohou samozřejmě používat i větší podniky pro nejrůznější aplikace včetně vyhledávání výrobků, kontroly ceny atd. Tento kiosek základní kategorie je vybaven energeticky úsporným procesorem a díky zabudovaným funkcím správy napájení umožňuje klientům snížit spotřebu energie a přitom rychle a spolehlivě provozovat důležité aplikace. Je určen hlavně pro specializované obchody, prodejny občerstvení, čerpací stanice, obchody smíšeným zbožím a je také přizpůsobený k použití v různých odvětvích, jako je cestovní ruch a doprava, pohostinství a zdravotnictví.
IBM AnyPlace Checkout je k dispozici od 23. května.