Jak efektivně oslovit potenciálního zákazníka řeší snad každé marketingové oddělení, ať už v menší, či větší firmě. Náklady na úspěch se přitom mohou vyšplhat opravdu vysoko. S řešením přichází dánská společnost Sitecore se stejnojmenným produktem, který dokáže efektivně komunikovat s potenciálním zákazníkem napříč všemi kanály, od e-mailu, přes web, sociální sítě či mobilní zařízení. Výsledkem je zvýšení počtu konverzí obchodníků, jejich obratu, a především vytváření spokojených zákazníků na celý život.
Naprosto klíčovou roli přitom hraje personalizovaná komunikace se zákazníky. Ať už jde o promo v e-shopech, kampaňový obsah na vlastním webu či přizpůsobení newsletteru podle potřeb a přání zákazníka, obchodník musí vždy nabídnout relevantní sdělení. Firmy, které se nedokáží tomuto trendu přiblížit, čeká neodvratný sestup.
Budoucnost značek leží v budování tzv. Customer experience. Naučit se přemýšlet jako zákazník a poznat jeho potřeby a přání. Tuto výzvu řeší Sitecore za pomoci sběru dat o uživatelích. Obchodník s jejich pomocí dokáže analyzovat, jaké produkty jsou pro ně atraktivní a zda by měli zájem o jejich koupi.
„Největší výzvou dnešní doby je využít dostupná data potenciálních zákazníků a umět s nimi pracovat. Komplexnost digitálního marketingu musí obsáhnout veškerou komunikaci zákazníka se značkou na všech digitálních kanálech. Zákaznická data se nachází v různých systémech a marketingových službách či aplikacích a často není v lidských silách marketérů tato data vyhodnocovat a následně se zákazníkem komunikovat na téma, které ho skutečně zajímá. To vše se projevuje zbytečným plýtváním marketingových rozpočtů a negativní zpětnou vazbou od uživatelů, kteří dostávají nevyžádaný obsah. Nedochází pak k budování vztahu mezi brandem a zákazníkem,“ říká Petr Elgner ze společnosti Internet Projekt, která je partnerem dánské společnosti Sitecore.