Společnost SAP zpřístupnila pro český a slovenský trh zcela novou verzi řešení SAP Customer Relationship Management (SAP CRM).
Nový produkt byl vyvinut ve spolupráci se zákazníky a partnery a je navržen tak, aby poskytoval jednoduchý a silný nástroj k řešení každodenních problémů firem i organizací.
„Budoucí generace aplikací CRM bude navržena k použití uživatelského rozhraní ve stylu Web 2.0, aby se zalíbila obchodníkům, pracovníkům marketingu i služeb pro zákazníky,” řekl Ed Thompson, Analytik, Gartner. „Zároveň budou schopny podporovat mnoho dalších uživatelských rozhraní s jasným důrazem na použitelnost, jednoduchost nastavení pro všechny uživatele a zároveň je bude možné snadno integrovat s ostatními procesy. Cílem je, aby se aplikace zalíbila jak uživatelům, tak i v IT.“
Nová verze SAP CRM přináší především nové uživatelské rozhraní (user interface -UI), které má být intuitivní, snadno použitelné a flexibilní. Rovněž obsahuje nové funkce a nástroje pro všech 23 odvětví, mezi něž patří především rostoucí trh služeb, jako je finanční sektor, veřejná správa nebo telekomunikace.
Další novinkou SAP CRM je nástroj SAP Business Communications Management pro řízení více komunikačních kanálů a vytváří platformu pro využití IP telefonie například v kontaktních centrech.
V současnosti probíhá implementace nového řešení u více než 250 zákazníků na celém světě. Prvním zákazníkem, který dokončil projekt 24. března 2008, je společnost Eclipse Aviation.
Důvodem vysoké poptávky po nové verzi SAP CRM je zejména jednoduchost ovládání. „Použitelnost se přeměnila z naší největší slabiny v největší přednost. Tohle je produkt, na který jsme čekali již dlouho,“ řekl Jan Ferjo, CRM Business Development Manager pro Střední Evropu.
SAP CRM lze charakterizovat jako řešení poskytující ucelené procesy pro oblast prodeje, marketingu a služeb. Je to integrované a snadno použitelné řešení nabízející nástroje a funkce specifické pro různá odvětví.