Průlom v materiálové vědě znamená, že firma bývalého postdoktorandského studenta MIT (Massachusettského technologického institutu) Qichaa Hu může vyrábět baterie s dvojnásobnou energetickou hustotou oproti li-ion bateriám současné generace. To znamená, že takové baterie mohou být dvakrát tak výkonnější oproti li-ion bateriím ekvivalentní velikosti, nebo „zabalit“ stejné množství energie do krabičky poloviční velikosti.
Li-metalové baterie byly vzhledem ke své vysoké energetické hustotě předmětem zvláštního zájmu badatelů již delší dobu. Doposud však byly snahy o jejich dobíjecí verzi neúspěšné – materiál anody má totiž tendenci se v čase rozpadat, a takové baterie jsou pak rychle nepoužitelné.
Huův návrh ovšem nejenže řeší problém opětovného nabíjení, ale navíc se vypořádává s objemnou pevnou anodou – nahrazuje ji sofistikovaným hybridem, který využívá li-metalovou fólii i nehořlavý kapalný elektrolyt.
Lepší baterie pro smartphony však nejsou jedinou věcí v hledáčku SolidEnergy. V nejnovějším kole financování, které proběhlo v lednu, totiž firma přidala dalších 12 milionů ke své dosavadní hodnotě 8,5 milionu USD. Hlavním investorem v tomto kole byl fond General Motors Ventures. Ano, primárním cílem SolidEnergy je vyrábět baterie pro elektrická vozidla.
Cestovní mapa společnosti naznačuje, že by baterie od SolidEnergy mohly začít být využívány ve smartphonech již příští rok, v automobilovém odvětví pak někdy v roce 2018.
Zdroj: CIO.com