Nová pravidla porušují předchozí slib provozovatelů aplikace, že nasbíraná uživatelská data nebudou využita pro marketingové účely.
Electronic Privacy Information Center a Center for Digital Democracy popsaly změny jako neférovou a zavádějící obchodní praktiku, kterou je nutné vyšetřit regulátorem FTC.
WhatsApp minulý týden oznámil, že bude sdílet informace o uživatelích s Facebookem a jeho dceřinými firmami, a to včetně čísel mobilních telefonů ověřených při registraci do WhatsApp. Dodal, že sdílení informací přinese uživatelům lepší návrhy na přátele a relevantnější reklamu na Facebooku. Mezi sdílené informace nemá patřir obsah zpráv, fotografie a informace o účtu.
Facebook za WhatsApp zaplatil 22 miliard USD, a tak není divu, že se pokouší ze své investice něco vytěžit.
Situace způsobila rozruch také ve Velké Británii. Tamní komisařka z Information Commissioner's Office Elizabeth Denhamová řekla, že změny, které činí WhatsApp a Facebook, ovlivní hodně lidí a „naší rolí je (…) zajistit, aby společnosti byly vůči veřejnosti transparentní v tom, jak jsou sdílena jejich osobní data, a chránit spotřebitele (…).“
Organizace Evropské unie sledují změny pravidel WhatsAppu „s velkou ostražitostí.“
Podle mluvčího WhatsAppu jedná jeho firma v souladu s platnými zákony. Vůči námitkám regulátorů se nejspíše bude bránit tak, že bude tvrdit, že neporušila žádný slib daný dříve uživatelům, kterým totiž dává možnost se z nového programu odhlásit.
Uživatelé aplikace totiž musejí kliknout na tlačítko, kterým potvrdí souhlas s aktualizovanými pravidly služby a ochrany soukromí. Do 30 dní pak tento souhlas mohou zrušit v nastaveních účtu.
I v případě odhlášení bude „rodina společností Facebooku dané informace stále dostávat a používat je pro jiné účely, jako je zlepšování infrastruktury a systémů dodávky, pochopení způsobu používání služeb, zabezpečení systémů a boj proti spamu, zneužívání či aktivitám porušujícím zákon.“
Zdroj: CIO.com