;

Německé firmy chtějí zavést pořádek v průmyslovém internetu věcí

24. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Společnosti SAP a Deutsche Telekom společně pracují na urychlení standardizace technologií pro internet věcí, přesněji propojení všech aspektů činnosti především průmyslových podniků, od vývoje a výroby přes logistiku a služby po poprodejní podporu. Heslem dne se stal Průmysl 4.0.

Průmyslová výroba je stěžejní součástí německého průmyslu a pojem Průmysl 4.0 v současné době vládne rozvoji informačních a komunikačních technologií. Označuje aplikaci tzv. internetu věcí (IoT) – propojení snímačů, strojů a zařízení všech typů – v průmyslovém prostředí.

Cílem společného úsilí společností Deutsche Telekom (DT) a SAP je co nejrychleji vyvinout de-facto standardy. Chtějí také, aby německé firmy vystupovaly jednotněji vůči mezinárodním standardizačním organizacím včetně amerického Konsorcia pro internet v průmyslu.

Deutsche Telekom a SAP budou nejprve zkoumat, kde je potřeba nové standardy zavést. Cílem je nalézt mezery ve stávajících standardech a zároveň maximálně využít ty, které jsou již zavedené. Jednou z oblastí, kde jsou nové standardy zapotřebí, jsou formáty pro výměnu dat mezi stroji, snímači a softwarem. Tato fáze by měla být dokončena během prvního pololetí  letošního roku.

bitcoin_skoleni

IT společnost T-Systems, která je součástí koncernu Deutsche Telekom, zmínila i konkrétní projekty, na kterých již pracuje. Spojila se například s výrobcem zemědělských strojů CLAAS, aby společně vyvinuli systém pro efektivnější sklizeň obilí. Výsledkem je technologie, která umožňuje kombajnům přímo komunikovat s traktory přes mobilní sítě. Aby se ušetřil čas, kombajn při naplnění zásobníku vyšle signál a traktor s vlekem za ním přijede na pole sklizené obilí odebrat.

Na veletrhu Cebit ukázaly Deutsche Telekom a SAP simulaci hamburského přístavu, na níž předvedly, jak lze zefektivnit logistiku. Centrální systém v privátním cloudu shromažďuje veškerá data a provozu a infrastruktuře přístavu o rozloze 72 km2. Na základě vyhodnocování informací dostávají řidiči nákladních vozů do svých mobilních zařízení přesné informace o čase a místě nakládky včetně optimální trasy. Systém v Hamburku funguje od ledna a společnostem SAP a DT slouží jako zdroj zkušeností pro další IoT systémy pro rozsáhlá přepravní centra.