(PR článek)
O své poznatky z nasazení plnohodnotného WMS pro řízení skladů se s námi podělil vedoucí logistiky Zdeněk Polášek ze společnosti Visimpex.
Visimpex nabízí tisíce položek spojovacího materiálu pro obchodníky, řemeslníky, stavebnictví, specializované výroby i náročné výrobní segmenty. Logistické centrum je vybaveno moderní skladovou technikou. Podnikový informační systém Microsoft Dynamics je on-line propojen s WMS řešením CCV Řízený sklad. Mezi nejzásadnější přínosy implementovaného řešení pro řízení skladů (Warehouse Management Systems) patří zejména výrazné celkové zjednodušení skladových procesů a tedy i administrativní zátěže, zrychlení vychystání zboží o 20 % a absolutní odstranění druhových chyb při vychystávání zboží a opomenutí způsobených zaměstnanci skladu včetně úplného odstranění škod způsobených nedodržením váhových limitů.
Jaké byly hlavní důvody pro implementaci WMS řešení pro řízení skladu?
Z technologického hlediska byla hlavním důvodem pro implementaci změn a přebalení zboží z nákupního obalu do prodejních a využití našeho označení čárovým kódem pro evidenci zboží včetně šarže. S touto úpravou souvisí tisk označení, tedy etiket, přímo z ERP systému, což je velmi důležité, protože při původním přepisování a následném vyhledávání v externím programu docházelo k chybám.
Jak složitý byl výběr dodavatele?
CCV jsme vybrali jako dodavatele na základě analýzy skladových procesů provedené jejich logistickými odborníky, kteří prokázali vysokou profesionální úroveň a znalost dané problematiky podporovanou aktivním přístupem k řešení našich požadavků.
Svůj význam měl i fakt, že Microsoft Dynamics NAV jsme již používali a WMS modul CCV Řízený sklad je přímo integrovaný do systému, prakticky tak není z hlediska ovládání rozdíl mezi rozhraním ERP a WMS systému, což je pro zaměstnance výhodou.
V čem vidíte výhody nasazení řešení WMS?
Nový systém v praxi znamená, že se veškeré zboží vyskladňuje načtením kódu pomocí radiofrekvenčního terminálu, tedy s větší přesností. Na rozdíl od systémů adresné skladové evidence ale umožňuje skutečně řídit skladové procesy. Minimalizuje omyly pracovníků a zvyšuje produktivitu práce. Došlo k úplnému odstranění papírových podkladů pro skladové pohyby zboží, v případě jeho řádného označení čitelným EAN kódem odpadly druhové chyby způsobené zaměstnanci skladu.
Procesy prováděné skladníky máme navíc možnost sledovat a vyhodnocovat v každém momentu. Systém umožňuje rovněž slučování objednávek a více možností balení a optimalizuje rozložení zboží na paletě dle pevnosti obalu. Jednoznačně tak došlo ke zjednodušení, urychlení, upřesnění práce skladu a snížení vlivu lidského faktoru. Naše zákazníky tedy umíme obsloužit zase o něco rychleji a kvalitněji, o čemž svědčí mimo jiné výrazné snížení počtu reklamací.
Děkujeme za rozhovor.
Jak se rozhýbat úspory v logistice? Jak řídit efektivně skladové procesy? Jak rozlišit WMS pro řízení skladů od systému adresné skladové evidence?
Odpovědi naleznete na školení „Mobilizujeme řízené sklady“, které se koná 3. 10. v Brně a 8. 10. v Praze. Registrovat se můžete na adrese www.ccv.cz/sklad
-onr-