-
Dívejte se pod povrch. Kromě režijních nákladů ve společnosti platíte také záležitosti, které nejsou nezbytné pro vaší hlavní podnikatelskou činnost. Mezi takové se řadí například peníze za některé na telefonní hovory či za cestování. Mezi těmito výdaji začněte škrtat nejdříve, radí Philip Moorcroft, CEO z Moorcroft Group Professional Services. Mohli byste tak snížit celkový rozpočet až o 10 %.
-
Výše zmíněné „neesenciální náklady" jsou rozprostřeny po všech divizích podniku. IT oddělení se může blýsknout sběrem přesných dat o těchto výdajích a poskytnutím je obchodníkům. Je důležité sledovat data v čase a zjistit tak aktuálně platné trendy. Samotná kalkulace výdajů navíc zkrátka nestačí.
-
Rozepište si přesné výdajové položky z vašeho rozpočtu. Začněte identifikací vašich nákladů. CIO může vědět, že jsou jeho podřízení opatřeni zařízeními BlackBerry, kolik však každý z ní utrácí při používání svého přístroje? S specifičtějšími daty můžete stanovit přesnější úsporné cíle.
-
Když je čas upgradovat počítače a další zařízení, nejprve vše znovu zhodnoťte a ujistěte se, že je to opravdu absolutně potřebné. Ačkoli se hardware obyčejně mění každé tři roky, někdy se jeho delším užíváním ušetří významné prostředky.
-
Propustili jste zaměstnance, omezili cestování a další nekritické výdajové položky?Zkuste si vyjednat extra dva či tři roky vašich outsourcingových smluv. Zároveň dodavatele tlačte ke snížení ceny za jeho služby. Nakonec tím můžete prospět nejen sobě, ale i jemu.