;

Mobilní sledování videí vzrostlo o více než 200 hodin za rok

2. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: blog.instagram.com
Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, shrnující názory 1,1 miliardy spotřebitelů, upozorňuje na obrovský růst v oblasti sledování mobilních videí. Podíl času stráveného sledováním televize a videa na mobilních zařízeních za týden v posledních šesti letech vzrostl o 85 %. Američtí spotřebitelé hodnotí služby videa na vyžádání („Video on Demand“ = VOD) lépe než televizní vysílání.

Společnost Ericsson již po sedmé vydala studii ConsumerLab TV & Media Report, která podrobně popisuje enormně rychlý posun v chování ke sledování TV a videí. Report také ukazuje, že i když mobilní video a televize na vyžádání zaznamenaly raketový růst za posledních sedm let, hledání obsahu zůstává pro spotřebitele stále obrovskou frustrací.

Pokračování posunu směrem k mobilům

Průměrná doba sledování videí na mobilních zařízeních vzrostla od roku 2012 o více než 200 hodin ročně, čímž se zvyšuje sledování TV a videa celkově o 1,5 hodinu za týden. Prudký nárůst mobilního sledování videí se vyrovnává s poklesem sledování pevné obrazovky na 2,5 hodin týdně, přesto však chuť na sledování TV a videa neslábne. Týdenní podíl času stráveného sledováním televize a videa na mobilních zařízeních se zvýšil o 85 % (v období 2010-2016); na pevných obrazovkách sledování pokleslo o 14 % v rámci uvedeného období

Celkem 40 % spotřebitelů na celém světě má "velký zájem" o mobilní datový tarif, který umožňuje neomezené sledování videí. 20 % mobilního prohlížení je ve Spojených státech placeno za služby poskytující video obsah, jako jsou Netflix, Hulu a Amazon Prime.

Hledání správného obsahu – jak složité to může být?

Hlavním problémem je nízká spokojenost spotřebitelů během procesu hledání požadovaného obsahu videí. Dohromady 44 % spotřebitelů ve Spojených státech tvrdí, že se každý den potýkají s problémem výběrem videa, které chtějí sledovat. Spotřebitelé nemohou najít nic zajímavého ke sledování v rámci lineárního televizního vysílání, což představuje nárůst o 22 % ve srovnání s loňským rokem (36 % v roce 2015). Naproti tomu američtí spotřebitelé stráví o 45 % více času výběrem, co budou sledovat v rámci videa na vyžádání než na lineární televizi.
Paradoxně celkem 63 % spotřebitelů tvrdí, že jsou s hledáním obsahu velmi spokojeni v rámci služeb videa na vyžádání, na druhé straně pouze 51 % říká totéž pro lineární televizní vysílání. Tato zjištění naznačují, že ačkoli proces výběru videa na vyžádání je časově náročnější než u lineárního televizního vysílání, spotřebitelé je hodnotí jako méně frustrující, protože ve své podstatě nabízí možnost najít ke sledování to, co skutečně chtějí sledovat.

Popularita služeb na vyžádání stoupá

ICTS24

Celková doba sledování videí na vyžádání – jako například sledování online televizních seriálů, filmů a ostatních televizních programů – se od roku 2010 zvýšil o 50 %. Silný ukazatel tohoto rostoucího zapojení a uspokojení se službami VOD mimo jiné zahrnuje:

  • Spotřebitelé jsou i nadále otevření nadměrnému sledování; 37 % sleduje dvě i více epizod stejného pořadu v řadě na týdenní bázi, více než pětina sledovaných tvrdí, že nadměrné sledování pořadů provozují každý den.
  • Počet spotřebitelů v USA, kteří utrácejí za video na vyžádání (VOD), se od roku 2012 zvýšil o více než 60 %, cena se pohybuje od 13 $ až 20 $ za měsíc. 40 % respondentů tvrdí, že sledují YouTube denně; celkem 10 % spotřebitelů říká, že tráví sledováním YouTube více než tři hodiny denně.

Zdroj: Ericsson ConsumerLab TV & Media Report

Autor článku