Na rozdíl od většiny oblíbených messagingových aplikací si služba WhatsApp, kterou v roce 2014 koupil Facebook, účtuje po prvním roce užívání roční předplatné ve výši 1 dolaru. Malý poplatek měl nahradit zobrazování reklam.
Systém zjevně nefungoval tak, jak si firma přála: v pondělí ohlásila, že přestává poplatek účtovat a služba bude pro koncové uživatele zcela zdarma.
Jako důvod uvedla, mimo jiné, že mnoho uživatelů služby nevlastní platební kartu, kterou by poplatek zaplatili. WhatsApp je k dispozici zdarma s okamžitou platností, avšak může trvat až několik týdnů, než platební systém zmizí ze všech verzí aplikace.
Co se stávajících předplatitelů týče, WhatsApp jim neplánuje nenabídnout vrácení peněz.
Ačkoli bude služba zcela zdarma, aplikace WhatsApp se nezačne hned plnit reklamními sděleními. Podle svého vyjádření společnost pracuje na „nástrojích, které uživatelům umožní pomocí aplikace WhatsApp komunikovat s podniky a organizacemi, o které se zajímá.“ Je tedy možné, že WhatsApp bude fungovat obdobně jako Facebook Messenger, kde lze chatovat s firmami a provádět platby.
Messagingovou aplikaci, která oslovuje uživatele všech věkových a sociálních skupin, pravděpodobně má smysl poskytovat bezplatně. Není zřejmé, jak si na sebe hodlá WhatsApp vydělat, ale jedna cesta existuje – může například účtovat určitý poplatek firmám, které ji chtějí využívat ke komunikaci s uživateli-zákazníky.