Ani jsme nečekali, jestli to bude, ale kdy to bude. A teď je to tady - pokud se týče pohyblivých obrázků, tak mladí (konkrétně kategorie mladších 35 let) upřednostnili sledování YouTube před klasickými televizními kanály. Kombinace internetové televize a sociální sítě se tak v Česku stala médiem se zásahem, který předstihl zavedené matadory. Konkrétně zásah ve skupině mezi 15 a 34 lety je u YouTube 91 procent, Nova má 82 procent a Prima dosáhla 74 procent.
Pamatuji si na stesky své bývalé kolegyně, která litovala svého kamáráda, že má chatu, na které není elektřina. Že si nemůže z notebooku pustit k táboráku písničky z YouTube... Od té doby technologie pokročily a YouTube k táboráku si můžete pustit i z mobilních zařízení. Ostatně výše jmenovaný nástup využívání YouTube je dán nárůstem sledování i na mobilních telefonech. Dnes již čeští uživatelé shlédnou každé desáté video na mobilním zařízení.
Za změnu rozložení sil může především rozvoj technologie. Tak dlouho jsem čekali na TV on demand, až jsme si vybrali něco úplně jiného.
YouTube byla v Česku oficiálně spuštěna v roce 2008.
Zdroje: TNS YouTube profiling (5-6/2014), YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown.
Čtěte také:
→ České firmy rozšiřují komunikaci pomocí sociálních sítí
Na sociálních sítích aktivně komunikuje v současnosti 38 % českých společností, dalších 33 % firem se na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, diskuzí a firemních blogů již chystá.
→ Google čistí obsah: na řadě je YouTube
Mění se pravidla pro komentáře na YouTube - omezit by se měla vulgarita a komentářový spam.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.