Microsoft pro uživatele sepsal, jak se jeho Teams liší od konkurenčního Slacku:
Srovnání Teams a Slacku podle Microsoftu
Bezplatná verze Teams |
Bezplatná verze Slacku |
Globální dostupost a 40 jazyků |
5 jazyků |
Neomezené zprávy chatu a vyhledávání |
10 tisíc dohledatelných zpráv |
Neomezené integrace aplikací |
10 integrací aplikací |
10 GB týmového úložiště + 2 GB na uživatele |
5 GB úložiště |
Integrované Office Online (Word, Excel, PowerPoint, OneNote), SharePoint a OneDrive |
Žádná integrace s Office |
Nativní audio a video hovory pro 1:1, malé skupiny a celé týmy |
Pouze 1:1 |
Zajištěn je také přístup k pokročilým funkcím „inteligence komunikací,“ kterými se Microsoft poprvé pochlubil v březnu, včetně rozmazaného pozadí ve videu a překladu zpráv po řádcích.
Bezplatná varianta ovšem omezuje úložiště a další funkce a chybí jí některé schopnosti týkající se zabezpečení, souladu s pravidly a podpory, které mohou být vyžadovány podnikovými uživateli. Plná, tedy placená verze navyšuje alokované úložiště na 1 TB a zaručuje plný přístup k webovým nástrojům pro produktivitu, jako jsou Word, Excel a PowerPoint, jakož i k tradičním službám Office 365, jako jsou Yammer, Planner, SharePoint a OneDrive.
Microsoft doufá, že se mu uvedením bezplatné verze podaří k Teams přilákat širší publikum, zejména menší podniky, start-upy a freelancery. Hlavní myšlenka spočívá v tom, že uživatelé si nakonec připlatí za širší škálu aplikací a schopností ve verzích Office 365 Business a Premium, a to s tím, jak budou růst jejich požadavky, respektive potřeby. V tomto smyslu Teams fungují jako vstupní brána k ekosystémům Office 365 a Microsoft 365.
„Malé a středně velké podniky jsou mnohem opatrnější, co se týče výdajů, jsou v úvodních fázích a pokračují v růstu,“ říká Lori Wrightová, hlavní manažerka aplikací pro spolupráci Office 365. „[Díky bezplatné verzi Teams] jim můžeme nabídnout soubor schopností, které mohou umožnit týmovou spolupráci způsobem, který je pro ně zdarma a umožňuje jim, aby ve správný čas přešly na placenou verzi produktu.“