Tyto změny Office 365 nebyly prvními pro tuto službu aplikací a služeb realizovanou formou předplatného. V roce 2017 se Microsoft zbavil dřívější sady označení – mezi něž patřil „Odložený kanál“ a „První vydání pro odložený kanál“ – pro nové tituly, které více či méně odpovídaly tehdejším konvencím Windows 10.
Ovšem v následujících letech Windows 10 svoje možnosti distribuce obsluhování a služeb zefektivnil. Microsoft na kanálech Office 365 provedl jisté pročišťování ve stylu Windows 10, ovšem počty těchto kanálů i poté, co změny v následujícím měsíci vejdou v platnost, stále výrazně převyšují počet kanálů operačního systému.
Změny, ale s jakým cílem?
Zkrácená verze kroků Microsoftu: Společnost přidala k obslužnému modelu Office 365 jeden nový kanál, ve větší či menší míře přejmenovala pět dosavadních kanálů a do značné míry změnila výchozí nastavení pro nové zákazníky.
S výjimkou přidání nového kanálu – nazvaného „Monthly Enterprise“ – spočívalo odůvodnění změn ze strany Microsoftu na přesvědčení, že tento krok vám „pomůže se lépe rozhodnout ohledně obslužné strategie pro vaši organizaci“.
Kanál Monthly Enterprise pak byl vytvořen „na základě zpětné vazby zákazníků,“ oznámila společnost v revidovaném dokumentu podpory.
Minimálně jeden ze zákazníků jim to však „nezbaštil“. „Více kanálů a nová jména… prostě proč?! Jen to celé komplikujete,“ napsal Johan Nilsson v komentáři připnutém k oznámení.