Někteří lidé totiž mají za to, že nové 13- a 15palcové modely jsou předražené, vzhledem k tomu, co nabízejí za specifikace. Jiní naopak chválí OLED proužek, který na klávesnici nahrazuje funkční klávesy. Microsoft si myslí, že těch prvních je více než těch druhých, a že z toho bude těžit jeho řada Surface, cílící na kreativní profesionály.
Microsoft prý má čísla, která jeho odhady mohou potvrdit. Společnost na blogu oznámila, že v současné době přechází z MacBooků na Microsoft Surface mnohem více lidí než v uplynulých letech.
„Náš výměnný program za MacBooky byl naším vůbec nejlepším, a kombinace nadšení z inovací Surface spojená se zklamáním z nového MacBooku Pro – zejména mezi profesionály – vede stále více lidí k přechodu na Surface. Zdá se, že denně vycházejí nové recenze doporučující Surface před MacBookem. Náš tým je na to hrdý, neboť to znamená, že odvádí dobrou práci.“
Jak uvedl portál 9to5Mac, má Microsoft v letošním roce lepší marketingovou nabídku na výměnu MacBooků než doposud – uživatelé modelů Pro a Air dostali v USA až 650 dolarů slevu na Surface Book nebo Surface Pro 4 (akce skončila 23. listopadu), což mělo na čísla jistě velký vliv.
Pokud jde o recenze, dostává se Pro poměrně velkého množství pozitivních reakcí. Jenže většina médií nabízí pravidelně se opakující závěr – na MacBooku Pro se nám líbilo všechno… kromě ceny.
Zatím samozřejmě nebyly zveřejněny předvánoční statistiky prodejů MacBooků ani zařízení Surface. Ty budou asi nejvýznamnějším zdrojem informací na toto téma, z nichž bude možné dělat nějaké závěry. Microsoft tvrdí, že listopad byl jeho nejlepším měsícem, pokud jde o prodeje zařízení Surface, zatímco Apple se nechal slyšet, že předobjednávky jeho nejnovějšího MacBooku Pro zdaleka předčí všechny předchozí notebooky od Applu pro profesionály.
Zdroj: CIO.com