Stejný průzkum dělal paralelně i Ed Bott, známý sloupkař na téma Windows portálu ZDNet. Ten před Vánoci dosáhl prakticky stejného výsledky, když se pokoušel hledat prodejce ESU pro malé a velice malé podniky.
A Bottův citát na téma peníze? „Zdá se, že Microsoft nemá moc velký zájem na tom, aby si od vás vzal peníze, pokud je váš podnik příliš malý.“
Jak malý je „příliš malý“?
„Za normálních okolností bych upřednostňoval neprodávat toto SKU v malých množstvích,“ řekl překvapivě upřímný představitel jednoho CSP, se kterým hovořil Computerworld, s odkazem na Windows ESU. Tento představitel žádal, aby jeho jméno a jméno jeho společnosti zůstalo v anonymitě, protože nechtěl riskovat svůj vztah s Microsoftem.
Když byl dotázán, proč tomu tak je, vyjádřil se tento představitel jasně. „Je tam malá marže a nejde o předplatné a je v tom manuální proces objednávek [na naší straně],“ řekl tento představitel.
Jak citovaný představitel zmínil, není ESU předplatné. Každý rok je totiž třeba zakoupit zvlášť s příchodem daného nového roku. Namísto jednoho „dotyku“ objednávky – kýženého ze strany prodejce – ji potenciálně musejí zpracovat třikrát za sebou.
Takže kde je bod zvratu v tom, či prodávat nebo neprodávat?
„Jestliže vezmeme v úvahu všechny okolnosti, pak není ziskové prodávat cokoliv menšího než 20 nebo 30 [licencí], minimálně,“ řekl citovaný představitel.
Takže tady to máte. Jen samotný fakt, že je to na prodej, neznamená, že si to můžete koupit. Ne v případě, že je váš podnik příliš malý.
Zdroj: Computerworld