Microsoft v pondělí oznámil, že kupuje sociální síť LinkedIn, která je zaměřená na pracovně orientované vazby, osobní kariérní marketing a pracovní příležitosti. Akvizice v hodnotě 26,2 miliardy USD, která je dosud největší v historii Microsoftu a jedna z největších v IT odvětví, spojí největší podnikově orientovanou sociální síť s největším dodavatelem podnikového softwaru.
Samotná sociální síť je pouze jedna část – Microsoft získává i další zajímavé úlovky, jako je software SlideShare pro sdílení prezentací nebo služba Lynda.com nabízející odborná školení.
Microsoft plánuje propojit LinkedIn a ostatní produkty a služby, které získává, se svými kancelářskými aplikacemi a pracovními nástroji. Profil uživatele v síti LinkedIn by byl propojený s aplikacemi sady Office a automaticky synchronizoval data. Virtuální asistentka Cortana by čerpala informace z LinkedIn např. k tomu, aby uživateli poskytla podrobnosti o lidech, se kterými má schůzku.
LinkedIn má 433 milionů registrovaných uživatelů na celém světě a zhruba čtvrtina z nich se připojuje alespoň jednou za měsíc. Pro Microsoft jsou to velmi zajímavá čísla, zvláště proto, že většina z nich jsou potenciální zákazníci mnoha jeho produktů a služeb.
Microsoft údajně zachová značku, kulturu a nezávislost sítě LinkedIn, ale míra nezávislosti zatím není zřejmá.
Očekává se, že transakce bude uzavřena do konce roku 2016 a Microsoft ji bude financovat především dluhově. Zatímco LinkedIn ve 4. čtvrtletí 2015 zklamal investory a od začátku tohoto roku se mu příliš na burze nedaří, akcionáři Microsoftu ještě nevydýchali odpis 8 miliard USD z nepříliš zdařilé akvizice finského výrobce mobilních telefonů Nokia.
Zdroj: IDG News Service