Okamžité opětovné uvolnění je podle Johna Cablea, ředitele programového managementu divize pro obsluhu a dodávku Windows, zpočátku omezeno jen na členy beta testovacího programu Windows Insider. „Pečlivě budeme studovat výsledky, zpětnou vazbu a diagnostická data od našich Insiderů, než podnikneme další kroky směrem k všeobecnému uvedení.“
O datu, kdy by Microsoft mohl distribuci obnovit naplno, Cable nehovořil. „Jakmile bude potvrzeno, že neexistují žádné další [negativní] dopady, přejdeme k oficiálnímu opětovnému vydání Windows 10 October 2018 Update,“ řekl.
Tato forma fázované dodávky – kde je kód dán k dispozici pouze několika málo lidem a postupně stále většímu počtu uživatelů – je u vývojářů softwaru běžné, ať při přípravě na samotné ostré uvedení nebo (jako v tomto případě) po debaklu a nuceném restartu. V těchto situacích je přístup dávkování od mála uživatelů k mnohým prakticky nezbytný k obnovení důvěry zákazníků.
Aby tuto důvěru pobídnul, uvedl Cable, že Microsoft už zjistil, co vedlo ke ztrátě dat uživatelů po upgradu na verzi 1809. A ujistil uživatele, že Microsoft má vše pod kontrolou.
„Komplexně jsme vyšetřili zprávy o ztrátách dat, identifikovali a vyřešili všechny známé problémy v updatu a provedli interní validaci,“ řekl Cable.
Zároveň vyzval uživatele, jejichž soubory byly smazány, aby kontaktovali podporu Microsoftu, ať už telefonicky nebo návštěvou kamenného obchodu. V rozporu se zprávami, které naznačovaly, že technici podpory mají k dispozici speciální nástroje pro obnovení ztracených souborů, Cable zákazníky varoval, že soubory mohou být stejně tak smazané i nadobro.
„Nemůžeme garantovat žádné výsledky práce na obnově souborů,“ řekl.