;

Microsoft nově poskytuje neomezený prostor v úložišti OneDrive pro podniky pouze u nejdražšího předplatného Office 365

18. 12. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © violetkaipa - Fotolia.com
Podle analytiků není omezení pro podniky po zrušení neomezeného prostoru pro jednotlivce překvapením.

Společnost Microsoft oznámila, že bude nyní poskytovat neomezený prostor v cloudovém úložišti OneDrive pouze u nejdražšího předplatného tarifu kancelářského balíku Office 365 pro podniky.

Změna následuje po zrušení neomezeného úložiště u všech tarifů služby Office 365 pro spotřebitele.

Zklamání? Ano. Překvapení? Nikoli. Taková je reakce analytiků na nejnovější rozhodnutí Microsoftu jednostranně a bez předchozího upozornění změnit podmínky předplatného.

Microsoft původně slíbil poskytovat neomezené cloudové úložiště u všech typů předplatného služby Office 365 pro podniky.

Neomezené cloudové úložiště zůstane pouze u nejdražšího tarifu Office 365 -- Enterprise E3, Enterprise E4 a nového Enterprise E5, který má E4 nahradit, a to navíc pouze v případě, že předplatné využívá nejméně pět uživatelů. Dalším omezením je navyšování kapacity v postupných krocích, o něž je nutné žádat souhlas od Microsoftu.

Zákazníkům těchto tarifů Microsoft postupně do března automaticky navýší velikost úložiště ze současného 1 TB na 5 TB, o další rozšíření však bude nutné žádat.

bitcoin_skoleni

Za Office 365 Enterprise E3 si podle ceníku Microsoft účtuje 20 USD za uživatele za měsíc, zatímco tarif E5, který od příštího června nahradí současný E4, bude stát 35 USD za uživatele za měsíc. U levnějších tarifů bude u cloudového úložiště OneDrive for Business zavedený strop  1 TB.

Podle analytiků je omezení pochopitelné – nabídka neomezeného úložiště byla poněkud nešťastným obchodním rozhodnutím, protože někteří uživatelé ji začali skutečně využívat a uploadovat do OneDrive terabajty dat, s čímž nejspíš Microsoft nepočítal. Při větším počtu takových uživatelů by přirozeně OneDrive dříve či později narazil na své limity. Za co je však Microsoft kritizován, je – opět poněkud nešťastný – způsob provedení a komunikace s platícími zákazníky.