;

Microsoft kupuje firmu svého bývalého zaměstnance

21. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft
Vícenásobný vesmírný turista Charles Simonyi se vrací – ke svému bývalému zaměstnavateli, Microsoftu.

Když Simonyi v roce 2002 skončil na pozici vedoucího softwarového architekta Microsoftu, bylo to za účelem tvorby start-upu zasvěceného zjednodušení programování. Microsoft se teď rozhodl, že tuto společnost s názvem Intentional Software koupí.

V průběhu let, kdy nepracoval v Microsoftu, si Simonyi také našel čas na to, aby si zaletěl k Mezinárodní vesmírné stanici – dvakrát. První výlet podnikl v roce 2007 a tak se mu líbil, že o dva roky později se tam vrátil.

Simonyi rozjel Intentional Software s cílem aplikace tzv. intenčního programování, což je technika vývoje softwaru nezávislá na jazyku, kterou formuloval ve výzkumném centru Microsoftu. Později jeho firma hledala způsob, jak své odborné znalosti aplikovat na software pro týmovou produktivitu.

A to je oblast, do které se tlačí Microsoft, neboť produktivita v kanceláři je stále více spíše o spolupráci než o tvorbě dokumentů. Aby mohl odpovědět na cloudové služby typu Slack nebo HipChat, přidal do Office 365 nedávno řešení Teams.

Rajesh Jha, výkonný viceprezident Microsoftu, napsal v úterý na podnikovém blogu, že akvizice kódu a kodérů Intentional Software pomůže jeho společnosti přidat ke svým nástrojům pro produktivitu nové schopnosti.

Pro Simonyiho je to svým způsobem návrat ke kořenům. V průběhu svého prvního působení v Microsoftu dohlížel na tvorbu srdce balíku Office, Wordu a Excelu, a nyní přispěje k rozšiřování jeho cloudového nástupce postaveného na předplatném, Office 365.

Není to však o nějakém přidávání chatbotů do balíku; Simonyi vnímá přínos Intentional Software jako něco mnohem většího, a přesto rozptýlenějšího, vysvětlil v příspěvku na blogu své společnosti, taktéž v úterý.

ICTS24

Simonyi naznačil, že on a jeho tým se chystají budovat nové způsoby pro sdílení, přenos a zobrazování dat a přidávání poznámek do nich.

Zdroj: CIO.com