Společnost se ovšem neomluvila za problém, který ji před více než pěti týdny přinutil stáhnout upgrade ze serverů – původní verze 1809 obsahovala několik chyb, z nichž dvě ústily v nechtěné mazání souborů, z nichž jedna mazala všechny soubory ve složkách Dokumenty či Obrázky – nezmínil, proč mu vyřešení tohoto problému trvalo tak dlouho, nevysvětlil, jak taková chyba mohla uniknout při testování ani neřekl, jak mohl chybu přehlédnout, když mu ji jeho testující uživatelé hlásili už celé měsíce dopředu.
Microsoft věnoval spoustu úsilí vysvětlováním svého testovacího procesu, slibu větší transparentnosti, pokud jde o jeho přístup k otázkám a odpovědím a obraně kvality systému Windows.
„V průběhu uplynulých tří let se jeden z našich klíčových indikátorů produktové kvality – objemy hovorů a chatování na zákaznické podpoře – plynule snižuje, zatímco počet strojů běžících na Windows 10 narostl,“ napsal Michael Fortin, korporátní viceprezident pro Windows, v samostatném příspěvku z 13. listopadu. Citoval další metriku včetně metriky založené na hodnocení zákazníků, v níž se uvádělo, že kvalita se zlepšuje a uživatelé Windows 10 hodnotí lépe než dřívější edici.
Fortin zároveň přiznal, že Microsoft dostal studenou sprchu, a pak přísahal, že se situace zlepší. „Ačkoliv vnímáme pozitivní trendy, tak taky zároveň jasně slyšíme hlasy našich uživatelů, kteří čelí frustrujícím problémům, a my se zavazujeme k tomu, že toho [pro ně] uděláme více,“ řekl Fortin.
Microsoft už dříve naznačil opětovné vydání verze 1809 tím, že upravil data dvou online událostí – vlastním organizovaným webcastem a konverzací „Ask Me Anything“ (zeptej se na cokoliv) na Redditu. Původními daty pro tyto dvě události byly 31. říjen, respektive 1. listopad. Tato data Microsoft přesunul na 28. listopad, respektive 13. prosinec. To dává tušit, že by se verze 1809 k zákazníkům neměla dostat později než 28. listopadu.
Zdroj: Computerword.com