Projekt Xbox není dost dobrý pro Microsoft a Bing by se měl co nejdříve přesunout do vlastnictví Yahoo, který ostatně technologii Bing již využívá. Tak zní závěr analytika Ricka Sherlunda z agentury Nomura Equity Research. Sherlund argumentuje především tím, že ani jeden z obou projektů nepřinesl Microsoftu dostatečný materiální užitek, přestože oba běží již dlouho. Ostatně to dokládají i oficiální čtvrtletní výsledky hospodaření firmy. Divize on-line služeb, jejíž páteří je právě Bing, je ve ztrátě.
Projektem Bing se snažil Microsoft konkurovat dominanci Googlu ve vyhledávání. Google je ovšem silný soupeř, který ovládá 67 % trhu s vyhledáváním; Microsoft zde zatím dosáhl tržního podílu pouze 17%. I když technologii Bingu využívá i Yahoo, má Yahoo od Microsoftu garantován určitý obrat na hledání. Smluvně garantovaných cílů ovšem Microsoft opakovaně nedosahuje, a tak navíc musí Yahoo platit sankce. I dohody o spolupráci mezi Yahoo a Microsoftem jsou krátkodobého charakteru, a proto se nad budoucností spolupráce obou firem vznáší otazníky.
Sherlund se domnívá, že by Bing měl být předán Yahoo nebo Facebooku a že on sám by se na dalším vývoji a správě infrastruktury neměl podílet. To by bohužel ale také znamenalo, že část investic do funkcionality Bingu by přišla nazmar.
Proč ale prodávat Xbox, když ten naopak zpravidla generuje zisk? Z hlediska jiných profitabilních divizi Microsoftu se jedná ale o malé částky. Microsoft by se měl soustředit na svůj hlavní byznys a hlavně by měl být aktivnější v případě vývoje Office pro Android a pro iOS. Xbox by bylo vhodné přeprodat nějaké společnosti, která se orientuje na spotřebitelský trh, jako je třeba Samsung. Prospělo by to ostatně i samotnému projektu Xbox.
Čtěte také:
→ Skončí spolupráce Yahoo s Microsoftem?
→ Tržby Microsoftu rostou, zisk však klesá
Zdroj: IDG News Network