Spuštění nové verze se ale neobešlo bez zádrhelů, kdy řada uživatelů se nebyla schopna do nové verze přihlásit. Ke spuštění nového systému mělo dojít postupně ve vlnách, ale i tak byl zájem takový, že nastaly problém s dostupností.
Nové služby mBank nabízejí více než jen hezký design. Nový internetbanking má několik desítek nových funkcí a vylepšení, které zákazníkům zjednoduší a zpřehlední využívání bankovních služeb a správu jejich každodenních financí. Nové uživatelské rozhraní opouští obvyklou tabulkovou formu. Místo toho přehledně ukáže, kolik má zákazník k dispozici peněz, a pomůže mu i s nastavením rozpočtu do budoucnosti. Vývoj hotovosti je vidět i graficky, a to nejen v minulosti, ale také předpovídá budoucnost. Systém totiž analyzuje opakující se příjmy a platby z minulých období, a podle nich udělá předpověď vývoje. To je praktické nejen pro klienta, ale přináší to také obchodní příložitost pro banku. To jsem si ověřil na vlastní kůži: jakmile totiž systém zjistil, že mi na účtu bude pravděpodobně chybět tisícovka, hned mi nabídl čerpání úvěrového produktu.
Z nové propracované podoby uživatelského rozhraní by se mohly poučit i firmy mimo bankovní oblast. Kontextové nabídky nových služeb, které jsou relevantní k situaci zákazníka, totiž velmi pravděpobně budou lépe konvertovat než klasický marketing. Kromě výše uvedeného příkladu se kontextově nabízí i další produkty banky, jako je třeba spořicí účet nebo navýšení úvěrového limitu kreditní karty. Bance slouží ke cti, že se nenachala poutat konzervativismem bankovního prostředí a implementovala řadu nových prvků, a to včetně technického řešení front-endu, který je v HTML5. Můj starý účet e on-line bankovnictví, který jsem si založil v roce 2000 u tehdy inovativní e-Banky, sice mezitím prošel několikerou změnou vlastníka provozující banky, funkčně ovšem nedoznal podstatných změn, a tak dnes ve srovnání s uživatelským rozhraním nové mBank vypadá jako dinosaurus.
Z invovací zmiňme třeba možnost posílat peníze druhé osobě i v případě, že neznáte její číslo účtu: pokud znáte mobilní číslo příjemce nebo je mezi vašimi přáteli na Facebooku, banka jej kontaktuje příslušným kanálem a navede na zabezpečený formulář, ve kterém může zadat číslo účtu a platbu přijmout. Pokud má příjemce účet u mBank, tak převod proběhne okamžitě. Údajně v Polsku, kde uvedené možnosti již běží a kde má mBank silnou pozici na trhu, je platba na facebookové kontakty velmi populární a používá se i k převodům malých částek, jako třeba pro vyúčtování společného oběda mezi kolegy. Účet umožňuje také jednoduché domácí účetnicví a sledování výdajů podle kategorií, které je možné platbám přiřadit.
V první vlně je nová veze bankovníctví dostupná pro 40.000 zákazníků v České republice na Slovensku, během několika týdnů bude dostupná pro všech 670.000 klientů v obou zemích. V přechodném období do konce dubna bude ještě možné volitelně používat starou tabulkovou verzi.
Čtěte také:
→ Internetbanking je u nás populárnější než v sousedním Rakousku nebo Slovensku
On-line bankovnictví využívá alespoň jednou týdně 44 % lidí v ČR. Očekává se, že do tří let on-line platby z účtu svrhnou z trůnu dosud kralující dobírku.
→ 41% obětí on-line finančních podvodů své peníze již nikdy neuvidí
Představy o zárukách bank ohledně kybernetické bezpečnosti se hroutí pod čísly statistik: více než dvě pětiny obětí finančních podvodů nedostane žádnou finanční kompenzaci.