Riziková kapitálová společnost Foundation Capital sleduje více než tisíc firem zabývajících se informačními technologiemi pro marketing. Již investovala do řady z nich, například Responsys, Tealeaf, Freewheel, Localytics a dalších. Předpověď vývoje výdajů vychází z rozhovorů s marketéry a analýzy dostupných dat o vývoji výdajů a trhu.
Slibně vidí vývoj trhu i přední světová analytická společnost Gartner, která provedla průzkum mezi třemi stovkami společností a zjistila, že výdaje na digitální marketing v průměru dosahují čtvrtiny marketingového rozpočtu a polovina firem letos plánuje jejich zvýšení.
Podle průzkumu mezi generálními řediteli firem je digitální marketing jednou z nejvyšších priorit investic v příštích pěti letech. Tradiční ostré hranice mezi prodejem, marketingem a zákaznickými službami se stírají. Digitální marketing se podílí na téměř všech interakcích se zákazníky včetně uzavření obchodu přes internet.
„Digitální zákazník“ bude konzumovat 80 % médií digitálně, předpovídá Foundation Capital. Dnes běžné 30sekundové televizní spoty se stanou historickým marketingovým kanálem. Tištěná média nahradí digitální displeje a inzerce založená na lokalizaci. Všechna média budou pro spotřebitele personalizována a nákup a prodej inzertního prostoru bude automatizovaný.
Marketing se stal technickou disciplínou. Co platilo 100 let už neplatí.