;

Marketingové technologie: skutečně velký byznys

9. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © tiero - Fotolia.com
Výdaje na marketingové technologie podle odhadů vzrostou během příštích deseti let na 120 miliard dolarů ročně z dnešních 1,2 miliardy. Tvrdí to alespoň společnost Foundation Capital, která poskytuje kapitál začínajícím IT firmám. Podle ní se jedná o bezprecedentní nárůst mezi všemi kategoriemi softwaru, související s nezvratným trendem přesunu spotřebitelů do digitálního světa.

Riziková kapitálová společnost Foundation Capital sleduje více než tisíc firem zabývajících se informačními technologiemi pro marketing. Již investovala do řady z nich, například Responsys, Tealeaf, Freewheel, Localytics a dalších. Předpověď vývoje výdajů vychází z rozhovorů s marketéry a analýzy dostupných dat  o vývoji výdajů a trhu.

Slibně vidí vývoj trhu i přední světová analytická společnost Gartner, která provedla průzkum mezi třemi stovkami společností a zjistila, že výdaje na digitální marketing v průměru dosahují čtvrtiny marketingového rozpočtu a polovina firem letos plánuje jejich zvýšení.

Podle průzkumu mezi generálními řediteli firem je digitální marketing jednou z nejvyšších priorit investic v příštích pěti letech. Tradiční ostré hranice mezi prodejem, marketingem a zákaznickými službami se stírají. Digitální marketing se podílí na téměř všech interakcích se zákazníky včetně uzavření obchodu přes internet.

ICTS24

„Digitální zákazník“ bude konzumovat 80 % médií digitálně, předpovídá Foundation Capital.  Dnes běžné 30sekundové televizní spoty se stanou historickým marketingovým kanálem. Tištěná média nahradí digitální displeje a inzerce založená na lokalizaci. Všechna média budou pro spotřebitele personalizována a nákup a prodej inzertního prostoru bude automatizovaný.

Marketing se stal technickou disciplínou. Co platilo 100 let už neplatí.