Nová funkce umožní psaní zpráv přímo ze samotné aplikace. Účelem je rychlé získání odpovědí na otázky nebo zřízení objednávky, aniž byste museli opouštět prostředí Map Google. Novinka bude k dispozici pro uživatele iOS i Androidu.
Systém pro zasílání zpráv vyžaduje od podniků, aby si u Googlu vytvořily profil podniku čili „Business Profile.“ Po přidání profilu získají podniky pod svou položku v mapách tlačítko „Message“ čili zaslat zprávu. Uživatelé pak tuto možnost aktivují tak, že švihnutím prstem otevřou levé menu v aplikaci Mapy Google. Tahle novinka teoreticky umožní podnikům a jejich zákazníkům komunikovat na společné platformě. Podobný systém používá už Apple v podobě řešení Business Chat for iMessage, zatímco Facebook umožňuje podnikům a jejich zákazníkům komunikovat přes aplikaci Messenger.
V podstatě to dává dost velký smysl. Mapy Google totiž pro vyhledávání místních restaurací, obchodů, bodů zájmu a dalších lokací používá spousta lidí (i když v Česku jim úspěšně sekundují Mapy.cz od Seznamu). Přímo z Map Google už sice můžete podnikům přímo zavolat, ale novinka je přesto logickým rozšířením služeb. Podle Dietera Bohna z The Verge jde o další příklad chatovacího řešení, které je zároveň rozšířením řešení dosavadních typu Hangouts, Allo a Android Messages.
Bohn dochází k závěru, že umožnit zákazníkům psát firmám přímo z prostředí Map Google je dobrá věc. Ostatně tvrdí to i Google (jak jinak…), který ve svém příspěvku na blogu píše, že protože tohle řešení odděluje podnikovou a osobní komunikaci, „nemusíte se bát, že omylem pošlete zprávu ‚miluju tě, mami‘ tomu obchodu s obuví, kterému posíláte zprávy.“
Zdroj: Techspot.com