Facebook je pro podniky přitažlivý ještě méně.
V posledních dnech – a vypadá to, že postupem času stále více – Facebook získává negativní publicitu. Společnost je obviňována z manipulace, sledování, zneužívání postavení, neupřímnosti a nekompetence. Článek v New York Times obviňoval Facebook například z toho, že si najal PR firmu nazvanou Definers Public Affairs, která měla v zastoupení Facebooku šířit dezinformace. Příspěvek na blogu společnosti z minulého týdne popíral, že by Facebook společnost Definers úkoloval psaním falešných článků a uváděl, že si firmu najal teprve v uplynulém týdnu.
Blogový příspěvek odkazuje také na organizaci bojující proti Facebooku nazvanou Freedom from Facebook, která tlačí na Federální obchodní komisi (FTC), aby vyšetřila nedávný únik 30 milionů uživatelských účtů, a také lobbuje za rozpat společnosti, přičemž tvrdí, že „FTC by měla oddělit Instagram, WhatsApp a Messenger do konkurenčních sítí.“
Webová stránka této organizace sumarizuje všeobecnou kritiku Facebooku následovně:
„Facebook a Mark Zuckerberg nashromáždili děsivé množství moci. Facebook jednostranně rozhoduje o tom, jaké zprávy miliardy lidí po celém světě vidí každý den. Vykupuje nebo nechává zbankrotovat potenciální konkurenty na ochranu svého monopolu, zabíjí inovaci i možnost volby. Sleduje nás téměř kamkoliv chodíme na webu a skrze naše smartphony dokonce i kamkoliv chodíme ve skutečném světě. Využívá hromady intimních dat k tomu, aby přišel na to, jak nás a naše děti učinit závislými na jeho službách. A pak Facebook servíruje vše o nás svým skutečným zákazníkům – prakticky komukoliv, kdo je ochoten si zaplatit za schopnost přesvědčit nás k tomu, abychom si něco koupili, něco udělali nebo něčemu věřili.“
V důsledku klesající vážnosti Facebooku v očích veřejnosti se inzerenti začínají otevřeně ptát, zda Facebook neztratil svůj „kompas,“ píše se v článku publikovaném v minulém týdnu New York Times.