Po půl roce zkušebního provozu jsou již nyní údaje k desítkám tisíc produktů od více než tisíce dodavatelů předávány pouze elektronickou formou. Impulsem bylo mimo jiné nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 1169/2011, které vstupuje v platnost v prosinci 2014.
Dle nové legislativy Evropské unie od 13. 12. 2014
Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 1169/2011 počínaje 13. 12. 2014 mění požadavky na značení potravin a zároveň upravuje podmínky jejich online prodeje, kdy je nutné informace z etiket zprostředkovat spotřebitelům i digitální cestou.
„Požadavek přesných elektronických údajů z etiket spotřebitelům se stal impulsem pro využití elektronického katalogu. Ke spolupráci na tomto projektu jsme vybrali CCV Informační systémy,“ říká Barbora Cikánková ze společnosti MAKRO/METRO Cash & Carry, která má kmenová data k artiklům v kompetenci jak na českém, tak slovenském trhu, a doplňuje: „Již nyní využíváme data od dodavatelů z e-katalogu pro desítky tisíc položek sortimentu. Tento krok se ukázal přínosný i pro naše další aktivity díky sjednocení všech informací na jednom místě a jejich jednoduché využitelnosti ze strany naší společnosti. Pro dodavatele je navíc tento systém dostatečně jednoduchý a srozumitelný.“
Elektronickou formu doplňování informací o zalistovaném zboží využívá zejména oddělení e-commerce MAKRO Cash & Carry. V další fázi projektu bude systém využitelný také pro zalistování zcela nových produktů od nových dodavatelů. Pro dodavatele je dobrou zprávou, že pracují s rozhraním na míru upraveným pro požadavky daného odběratele. Data tak naplňují prostřednictvím systému, který je pro pracovníky srozumitelný a dostupný on-line na internetu.
ORION eKatalog pro efektivní výměnu informací o zboží
Pro přenos dodavatelských informací o zboží byl společností MAKRO Cash & Carry zvolen systém ORION eKatalog. Ten navazuje na kompletní systém elektronické výměny obchodních dokladů ORION EDI a slouží právě k elektronickému ukládání, správě a sdílení kmenových dat zejména z oblasti potravinářství a spotřebního zboží. Data lze do elektronického katalogu vkládat prostřednictvím webového rozhraní či s využitím hromadného importu přímo z informačního systému, případně s pomocí běžně používaných formátů. Jednou zadané údaje lze poté dále publikovat i dalším obchodním partnerům v požadované podobě. Dodavatelem řešení je přední EDI poskytovatel CCV Informační systémy.
ORION eKatalog je poskytován formou služby (Software as a Service). Veškerá data jsou důvěryhodně archivována v datovém centru, které je držitelem bezpečnostní akreditace dle metodiky NBÚ a je monitorováno profesionálním systémem s využitím bezpečnostních klíčů.
Kmenová data a proces zalistování
Informace o produktech, nazývané též kmenová či master data, které jsou zadávány do systémů odběratele v procesu zvaném zalistování, patří mezi klíčové údaje, na kterých obecně závisí správnost návazných procesů. „Trendem současnosti je mnohem silnější zaměření odběratelů na kmenová data než dříve. Pokud jsou tato data vadná či neúplná, přenášejí se následně chyby i do veškerých dalších logistických či účetních operací,“ říká David Reichel, ředitel divize eBusiness CCV Informační systémy a dodává: „Platí přitom, že většina chyb vzniká na základě manuálního předávání údajů vzniklých v oddělených systémech dodavatele a odběratele. Správný elektronický přenos údajů o zboží mezi subjekty nákupního řetězce je proto považován za významný pozitivní krok k odstranění chybovosti, časovým a finančním úsporám. A v neposlední řadě představuje efektivní podporu k plnému elektronickému oběhu obchodních dokladů.“
Čtěte také:
→ Orion Instantní platba zpřístupňuje rychlé provozní financování i malým a středním firmám
Plných 68 % malých a středních podniků dostává za své pohledávky zaplaceno později než v zákonné lhůtě 30 dní – zároveň ale většina z nich platí své závazky ve výrazně kratší době...
→ CCV Informační systémy zakládá novou divizi a rozvoj podpoří i změnami ve vedení
Tuzemská společnost CCV Informační systémy zakládá novou divizi Inovace a mobilní řešení. Jejím ředitelem se stal Václav Kameníček, který doposud zastával pozici marketingového manažera divize eBusiness. Další rozvoj společnosti podpoří i Marek Procházka...
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.