;

LinkedIn potřebuje „superpropojené“

16. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Hlavním účelem LinkedIn je zůstat ve spojení s lidmi, které znáte. Nadto však můžete pomocí pozvánky poznat také přátele vašich přátel, nebo díky představení přátele přátel vašich přátel.

Podle LinkedIn je seznam kontaktů tím, co vás charakterizuje, jakožto profesionála. Spojíte-li se s někým se špatnou pověstí, projeví se to negativně i na té vaší. Tento názor ovšem LinkedIn, jak se zdá, nerazí zcela konzistentně. Vždyť při založení účtu jste vyzváni a můžete snadno importovat všechny kontakty z vašeho adresáře elektronické pošty - a ne všichni, které tam máte patří přeci mezi vaše obchodní partnery a přátele.

LinkedIn open networkeři (LION) jsou uživatelé LinkedIn, kteří přijímají nabídky k seznámení od každého a pěstují si obrovské seznamy kontaktů. Podle nich samých s nimi má LinkedIn problém, neboť kanibalizují na některých jeho možnostech generování zisků.

Kromě prodeje inzerce totiž LinkedIn rovněž nabízí prémiové účty pro všechny, kteří se potřebují snáze dostat do kontaktu s 30milionovou uživatelskou bází sociální sítě. S prémiovým účtem můžete vyhledávat na celém LinkedIn a máte možnost posílat seznamovací e-maily úplně všem. Za tuto nadstandardní službu měsíčně zaplatíte asi 50 dolarů, roční předplatné vyjde na 500 dolarů.

A právě LION podle LinkedIn parazitují na jeho ziscích. Přesto má LinkedIn s LION komplikované vztahy. LION LinkedIn potřebují k budování svých obrovských sítí kontaktů. LinkedIn zase potřebuje open networkery, neboť ti patří mezi jeho nejaktivnější a nejnadšenější propagátory. Snad proto zástupci LinkedIn doposud vůči LION doposud neučinili nějaké drastičtější kroky.

bitcoin_skoleni

LinkedIn tedy přijímá existenci open networkerů, přesto však trvá na své základní tezi: Hlavním účelem LinkedIn je zůstat ve spojení s lidmi, které znáte."Za každé situace tvrdíme, že by se uživatelé měli spojovat jen s lidmi, které znají a jimž věří - jenom takové by si měli přidávat do svého seznamu kontaktů," dodává mluvčí LinkedIn Krista Canfieldová.