Podle LinkedIn je seznam kontaktů tím, co vás charakterizuje, jakožto profesionála. Spojíte-li se s někým se špatnou pověstí, projeví se to negativně i na té vaší. Tento názor ovšem LinkedIn, jak se zdá, nerazí zcela konzistentně. Vždyť při založení účtu jste vyzváni a můžete snadno importovat všechny kontakty z vašeho adresáře elektronické pošty - a ne všichni, které tam máte patří přeci mezi vaše obchodní partnery a přátele.
LinkedIn open networkeři (LION) jsou uživatelé LinkedIn, kteří přijímají nabídky k seznámení od každého a pěstují si obrovské seznamy kontaktů. Podle nich samých s nimi má LinkedIn problém, neboť kanibalizují na některých jeho možnostech generování zisků.
Kromě prodeje inzerce totiž LinkedIn rovněž nabízí prémiové účty pro všechny, kteří se potřebují snáze dostat do kontaktu s 30milionovou uživatelskou bází sociální sítě. S prémiovým účtem můžete vyhledávat na celém LinkedIn a máte možnost posílat seznamovací e-maily úplně všem. Za tuto nadstandardní službu měsíčně zaplatíte asi 50 dolarů, roční předplatné vyjde na 500 dolarů.
A právě LION podle LinkedIn parazitují na jeho ziscích. Přesto má LinkedIn s LION komplikované vztahy. LION LinkedIn potřebují k budování svých obrovských sítí kontaktů. LinkedIn zase potřebuje open networkery, neboť ti patří mezi jeho nejaktivnější a nejnadšenější propagátory. Snad proto zástupci LinkedIn doposud vůči LION doposud neučinili nějaké drastičtější kroky.
LinkedIn tedy přijímá existenci open networkerů, přesto však trvá na své základní tezi: Hlavním účelem LinkedIn je zůstat ve spojení s lidmi, které znáte."Za každé situace tvrdíme, že by se uživatelé měli spojovat jen s lidmi, které znají a jimž věří - jenom takové by si měli přidávat do svého seznamu kontaktů," dodává mluvčí LinkedIn Krista Canfieldová.