Na druhou stranu, typický profil na LinkedIn je jen o byznysu (ačkoli nedávno uživatelům přibyla možnost přidat si aplikace třetích stran, jako jsou Google či Amazon). Jde tedy spíše o on-line curriculum vitae s informacemi, které se obává zveřejnit málokdo. LinkedIn uživatele nenutí k zobrazování osobních dat, která by mohla být zcizena.
Výsledkem je, že většina lidí na LinkedIn své profily ponechává veřejně přístupné, což potenciálním zaměstnavatelům a partnerům ulehčuje práci s hledáním kontaktů. Jako většina začínajících sociálních sítí, ani LinkedIn v plenkách své uživatele příliš neomezoval. Mnozí „LinkedIn open networkeři" (LION) tak čile nahazovali sítě a vytvořili si ohromnou spoustu kontaktů s lidmi, které osobně vůbec neznali. Proto se zástupci LinkedIn v lednu 2006 rozhodli pro několik změn. Z jednoho konta může být za jeho existenci odesláno jen 3 000 žádostí o kontakty. Krom toho, když má uživatel více než 500 kontaktů, na jeho stránce se ukáže již jen 500+ (dříve byl zobrazen přesný počet). V té době již mnozí LION disponovali mnoha tisíci kontakty.
Tyto kroky LinkedIn vedly k vytvoření skupiny LION, jejímž oficiálním zakladatelem dle většiny lidí je Christian Mayaud, rizikový kapitalista, který věří v prospěšnost open networkingu. Dnes je globálně asi 16 000 členů skupiny LION a mnozí další s jejími principy souhlasí bez přijetí oficiálního statutu. Lidé ve skupině se domnívají, že LinkedIn výše zmíněné kroky učinil především aby zpomalil překotný růst, s nímž nedokázal držet krok v žádném ohledu.
Uživatelé LION však našli cestu okolo restrikcí. Ačkoli totiž jeden uživatel může odeslat maximálně 3 000 žádostí o kontakt, není dáno žádné maximum pro to, kolik jich smí přijmout. Proto stačí kontaktovat lidi oklikou (například zasláním e-mailu) a poprosit je o zaslání žádosti. Mnohé členy skupiny LION včetně Mayauda či Burdy lze nalézt na toplinked.com, stránce, která zobrazuje padesátku nejpropojenějších lidí na LinkedIn.