;

Lenovo zvažuje uvedení business tabletu (název jistě uhodnete)

7. 10. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Skvělé prodejní úspěchy iPadu logicky nedávají spát ani tradičním výrobcům notebooků. A někteří přemýšlí i o vstupu mimo consumer segment.

„Lenovo Thinks about real Pad“, chtělo by se říct. Dle vyjádření vice presidenta divize Think Product Group Petera Hortensia Lenovo situace na trhu tabletů bedlivě sleduje a ve chvíli, kdy vycítí dostatečný zájem korporátních zákazníků o podobné zařízení, je připraveno na tento trh vstoupit se svým zařízením. To by bylo součástí produktové linie ThinkPad, která je zaměřená především právě na podnikové uživatele.

Tablety dnes míří především do consumer segmentu, kde slouží především ke „konzumaci obsahu“. Lídrem a tvůrcem trhu je jednoznačně Apple, velmi zajímavá zařízení však postupně představují i další výrobci. Pozitivně je hodnocen například Samsung Galaxy Tab postavený na platformě Android. Fenomenální rychlost, s jakou se tablety od uvedení iPadu rozšířily, však začíná přitahovat i výrobce mířící tradičně spíše do korporátního segmentu. Výrobce populárního komunikátoru BlackBerry, společnost RIM, představila minulý týden PlayBook, svůj tablet už má i Cisco, které v létě uvedlo model Cius.

bitcoin_skoleni

Lenovo zatím zdá se v korporátním segmentu zaujalo spíše vyčkávací strategii. Jak uvedl Peter Hortensius, vstoupit na trh tabletů rozhodně dává smysl, Lenovo však také musí sledovat rychlost, s jakou bude tato zařízení korporátní segment přijímat. V consumer segmentu už ovšem Lenovo svůj tablety má, přesněji, na konci června společnost uvedla, že do konce letošního roku uvede na trh model LePad.

Kdo nakonec uspěje v boji o business zákazníky je otázkou, možné však je, že i zde nakonec zvítězí Apple. Kromě známosti a rozšířenosti iPadu může v jeho prospěch hrát totiž i to, že pro něj bude k dispozici nejvíce vhodných aplikací. Například společnost MicroStrategy již nabízí své populární Business Inteligence řešení i ve verzi pro iPad.