;

Kdokoli zjistí cokoli na kohokoli: Facebook umožnil vyhledávání ve všech veřejných příspěvcích všech uživatelů

26. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Sociální síť Facebook umožnila komukoli vyhledávat v bilionech veřejných příspěvků. Uživatelé, kteří se chtějí chránit před nežádoucí pozorností, musí změnit nastavení ochrany soukromí. Funkce je dostupná zatím jen ve vybraných zemích.

Na Facebooku kdysi bývalo snadné zůstat nenápadný. Bývalo možné zabránit vyhledávání podle svého jména, avšak Facebook tuto možnost zrušil. Bývalo možné spoléhat na to, že staré fotografie zůstanou minulostí, ale po zavedení funkce Vzpomínky si může každý prohlédnout společné chvíle s vámi, na které byste raději zapomněli. Bývalo možné spoléhat na to, že roky staré příspěvky neuvíznou v síti vyhledávání, ale dnes je vše jinak. Facebook právě umožnil vyhledávání ve všech 2 bilionech veřejných příspěvků.

Facebook se vždy snažil překonat své rivaly v oblasti médií a reklamy a tento tah je cílený především na Google. Facebook zaznamenává 1,5 miliardy vyhledávání denně, ale dosud byly výsledky poněkud zmatečné. Nový vyhledávací nástroj je mnohem užitečnější a zobrazuje relevantní výsledky seřazené shora dolů – nejdříve příspěvky od důležitých organizací a veřejných osob, poté od vašich přátel a diskuse a nakonec libovolné další, které vyhovují vyhledávacím kritériím.

Co bude změna znamenat? Pro běžného uživatele Facebooku mnoho. Pokud zveřejňujete příspěvky na své časové ose bez nastavení „pouze pro přátele“, budou všechny dostupné v univerzálním vyhledávači. Naštěstí to lze v rozšířeném nastavení změnit a aplikovat omezení přístupu i na historické příspěvky.

bitcoin_skoleni

Facebook také nabídne – stejně jako Google – automatické návrhy při zadávání textu do vyhledávacího pole. Zároveň proniká do teritoria Twitteru – jeho cílem je, aby lidé vyhledávali aktuální zprávy, a Facebook jim mohl zobrazovat diskuse, které se kolem nich rozvíjí v reálném čase. Ano, jedná se o funkci obdobnou zcela nové funkci Twitteru Moments, která přehledně zobrazuje nejlepší příspěvky týkající se významných událostí a umožňuje je uživatelům sledovat jednodušeji než pomocí hash tagů. Facebook má však podstatně větší publikum – 1,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, zatímco Twitter  se může chlubit pouhými 316 miliony.

Zdroj: IDG News Service