;

Jste si jisti, že máte kontrolu nad svými daty?

9. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © corepics - Fotolia.com
Podle zprávy společnosti Symantec má množství informací uložených všemi firmami dohromady objem 2,2 zettabajtu. Velké podniky disponují v průměru 100 tisíci terabajtů informací, zatímco SMB „pouze“ 563 terabajty dat. Očekává se ale, že toto číslo v roce 2013 poroste – o celých 67 procent pro velké a 178 procent pro malé a střední firmy.

Tak vysoká čísla je obtížné si vůbec představit. Takže to zkusíme přirovnáním: 10 kilobajtů dat představuje zhruba ekvivalent jednoho popsaného listu papíru. Pokud byste takové listy papíru skládali na sebe, 1 milion terabajtů by vytvořil hromadu vysokou jako Empire State Building (443 metrů). 2,2 zettabajtu by potom v papírové formě postavilo celkem 1 287 takových budov, což je v přepočtu stoh papírů vysoký asi 602 kilometrů. „Růst objemu dat je velice rychlý. Organizace potřebují porozumět tomu, jak, kde a proč k němu vůbec dochází,“ říká C. J. Desai, vedoucí viceprezident Skupiny pro správu informací společnosti Symantec.

Desai dodává, že nedávno hovořil s jedním IT manažerem s dvacetiletou praxí ve firmě poskytující finanční služby. Ten se nechal slyšet, že nyní do svých datových center ukládá denně více dat, než kolik do nich přibylo na počátku 90. let za celý rok. Důvod pro to, aby organizace rozuměly svému informačnímu růstu, je podle Desaie nabíledni: celosvětové útraty za správu podnikových informací se dostaly na hodnotu 1,1 bilionu dolarů.

„Celkové množství informací, které dnes organizace produkují, jim umožňuje lépe sloužit svým zákazníkům a zvyšovat produktivitu,“ říká Francis deSouza, viceprezident skupiny pro podnikové produkty a služby Symanteku. „Nicméně stejné informace se v případě, kdy nejsou účinně chráněny, mohou taktéž stát velkou přítěží. Společnosti, které své informace využívají efektivně, budou mít velkou konkurenční výhodu nad těmi, které tak nečiní, a v některých případech může být tato efektivita práce s informacemi rozdílem mezi úspěchem a nezdarem. Se zvyšující se hodnotou informací i rostoucími náklady na jejich správu hledají úspěšné společnosti efektivnější způsoby jejich ochrany a snaží se využít produktivitu, již jim jejich informace přinášejí.“

V průměru respondenti uvádějí, že informace tvoří 49 procent hodnoty organizací. To znamená, že by se jejich ztráta mohla stát katastrofou ústící třeba v úbytek zákazníků, poškození značky, citelné snížení tržeb či razantně zvýšené náklady.

ICTS24

„Společnosti říkají, že informace tvoří téměř polovinu jejich hodnoty,“ říká Desai. „V nich spočívá celé intelektuální vlastnictví. Pokud se ztratí a vy nemáte možnost obnovení kvůli přírodní katastrofě nebo pádu úložiště, k čemu to povede?“

Čtěte také: Pět způsobů, jak zvládnout firemní data