;

Jsou v Microsoftu blázni, když pomlouvají vlastní produkt? (2)

26. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Computerworld
Společnost Microsoft chce, abyste se vzdali své věčné licence, a ona si tak mohla zajistit věčný příjem.

Předchozí díl

Pokud si to spočítáte, všimnete si, že Microsoft vydělá mnohem víc peněz, když se přihlásíte k předplatnému Office 365, než když si koupíte Office 2019. Pokud budete Office 365 Home používat pět let, zaplatíte něco mezi 6 a 7 tisíci. Pokud budete pět let používat Office Home & Student 2019, zaplatíte 2 600 korun. Samozřejmě, že pokud máte více zařízení, vyplatí se vám spíše Office 365, protože to můžete používat na neomezeném počtu zařízení. A s Office 365 se vždycky dočkáte těch nejnovějších a nejlepších funkcí. Takže pro dost lidí se stále jedná o lepší nabídku než u věčné verze.

Je však jasné, že je ve finančních zájmech Microsoftu, aby vás přesvědčil k předplatnému Office 365 a tak si zajistil nikdy nekončící příliv peněz. Takže dělá vše, co může, aby Office 2019 vrazil nůž do srdce. Například krátce po uvedení Office 2019 navýšil Microsoft cenu balíku o celých 10 % (v závislosti na verzi). Navýšení ceny právě vydaného produktu není právě způsob, jak přimět lidi, aby si ho kupovali. Zhruba v tu samou dobu Microsoft oznámil, že umožňuje instalaci Office 365 na neomezeném počtu zařízení. Oběma těmito kroky udělal všechno proto, aby všechny přiměl přejít k Office 365.

Ne všichni však přešli. Vlastně většina lidí nepřešla. Jak poznamenává Harry McCracken z Fast Company, má Office 365 155 milionů komerčních uživatelů a 33,5 milionu spotřebitelů, kteří si tenhle balík předplácejí. To je hodně lidí. Ale tahle čísla blednou ve srovnání se zhruba miliardou lidí po celém světě, kteří využívají věčnou verzi Office. Strategie Microsoftu tak evidentně nezafungovala.

ICTS24

Nejnovější kampaň Microsoftu vás má přesvědčit, abyste Office 2019 přestali používat. Jared Spataro, korporátní viceprezident pro Microsoft 365, kampaň spustil svým blogovým příspěvkem, který víceméně shrnuje všechno, co si Microsoft myslí o Office vztahu Office 365 versus Office 2019: „Výzva dvojčat: Office 365 drtí Office 2019.“

Pokračování