Update: Transkace byla již potvrzena na oficiálním blogu Google. Cena zveřejněna nebyla, podle odhadu agentury Bloomberg se mohlo jednat o částku okolo 1,1 miliardy USD. Waze je izraelská firma s aktivitami v USA, kde také nalezla investiční zdroje pro financování rozvoje projektu.
Akvizice služby Waze je jedním z důležitých vítězství v boji o mobilního zákazníka. Na ně se se stále více a více zaměřuje i největší sociální síť Facebook, která o Waze měla také zájem. Teď ale Facebook toto kolo prohrál.
Waze provozuje mobilní mapové a navigační služby na komunitním principu. Disponuje aplikací pro navigaci a monitorování provozu, která může běžet na iOS i Androidu. Mobilní uživatelé mohou pomocí ní sdílet v reálném čase dopravní informace, jako jsou dopravní uzavírky, dopravní zácpy, policejní kontroly nebo informace o nehodách. Uživatelé mohou rovněž sdílet informace o cenách pohonných hmot na čerpacích stanicích. Aplikace se může propojit i s Facebookem: díky tomu je možné třeba sledovat své přátele, kteří cestují stejným směrem. Waze má uživatele i v České republice a díky nadšencům existuje i česká mutace.
Celkem má Waze přes 40 milionů uživatelů; pokud bychom tímto číslem podělili předpokládanou kupní cenu, tak bychom dostali 25 USD na uživatele. To je pravděpodobně více, než hodnota uživatele jako reklamního publika. Je tedy jasné, že Google kupuje Waze především ze strategických důvodů - kupuje technologii a úspěšný koncept. Google si především hodlá upevnit svou pozici v mapových službách.
Odborníci zatím hodnotí boj mezi oběma giganty - Googlem a Facebookem - pozitivně. Profitovat z toho prý mohou zákazníci i inzerenti.
Zdroj: IDG News Service, Bloomberg