;

Je PC-as-a-Service součástí vaší hybridní pracovní strategie?

5. 10. 2023
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Bojujete s rozmanitostí zařízení? Zde přichází na pomoc PC-as-a-Service. Kdyby vám někdo před deseti lety řekl, že nasazování IT služeb bude vypadat spíše jako streamování video obsahu než jako tradiční proces nákupu a zajišťování, pravděpodobně byste mu nevěřili, že?

Podniky se léta vyvíjely směrem k modelům as-a-Service, ale většina tohoto přechodu byla realizována v oblasti softwaru, prostřednictvím SaaS a dalších modelů předplatného. Většina IT oddělení nyní zaměstnancům rychle nasazuje aplikace kliknutím na několik tlačítek a platí za ně měsíční poplatek, což je praxe, která zaměstnancům ulehčila práci s distribucí a správou softwaru.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z CIO Business Worldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Také obnovování různorodých klientských zařízení zůstává velkou zátěží pro řízení zaměstnanci IT oddělení – a velkým nákladem pro společnosti. Přidejte k tomu nárůst práce kdekoli a kdekoli a pracovníci IT se cítí ještě více zahlceni. Je na místě jiný přístup – takový, který lépe odpovídá dnešním podnikovým zásadám.

Díky modelu PC-as-a-Service (PCaaS) bude nasazení a podpora vašeho počítačového parku stejně efektivní.

S tím, jak se vyvíjejí osvědčené postupy pro hybridní práci, poskytují modely předplatného dokonalou příručku pro podniky, které chtějí spravovat flotily zařízení v době, kdy IT oddělení bojují s nasazením, zabezpečením, správou a podporou počítačů umístěných kdekoli od vašeho hlavního sídla po jednotlivé domácí kanceláře.

Různorodá výzva rozmanitosti

Pojďme se trochu ponořit do výzev, kterým IT oddělení čelí při správě různých počítačů, což je úkol, který se stal obtížnějším, protože pandemie v roce 2020 přiměla lidi pracovat na dálku.

Tucet největších problémů, před kterými stojí dnešní IT Přečtěte si také:

Tucet největších problémů, před kterými stojí dnešní IT

Dostat nové počítače do rukou zaměstnanců a zajistit, aby byly pravidelně obnovovány, je složité. Staré modely centralizovaného vykládání a skladování mohou v dnešních hybridních pracovních stylech způsobit zpoždění a nadměrné náklady na dopravu. IT týmy navíc obtížně hledají čas na správu každodenních úloh životního cyklu PC.

V důsledku toho více počítačů stárne mimo dosah záruční podpory a zůstávají v provozu déle. Postupem času to vytváří třídu technického dluhu, ve kterém zůstávají ve hře diferencovanější zařízení, protože se prodlužují typické tříleté obnovovací cykly. To ovlivňuje produktivitu uživatelů, protože stárnoucí zařízení mají tendenci vyžadovat větší údržbu, což také zvyšuje náklady a bezpečnostní rizika.

ICTS24

Uživatelská zkušenost také trpí nekonzistentními službami podpory. Pro pracovníky IT je například snazší podporovat zaměstnance na místě, přičemž může trvat několik dní, než budou k dispozici pro servis počítačů pro vzdálené pracovníky.

Přesto u mnoha zaměstnanci pracujících v podnikových kancelářích je nyní alespoň částečný úvazek, vzdálená a hybridní práce nedílnou součástí akceptovaných pracovních postupů, jak uvádí 45 % zaměstnanců účastnících se průzkumu IDC v roce 2022. To znamená, že IT oddělení musejí najít rovnováhu mezi obsluhou zaměstnanců v kanceláři a vzdálených zaměstnanců.

 

CIO Business World si můžete objednat i jako klasický časopis (v tištěné i v digitální podobně) Věnujeme se nejnovějším technologiím a efektivnímu řízení podnikové informatiky. Přinášíme nové ekonomické trendy a analýzy a zejména praktické informace z oblasti podnikového IT se zaměřením na obchodní a podnikatelské přínosy informačních technologií. Nabízíme možná řešení problémů spojených s podnikovým IT v období omezených rozpočtů. Naší cílovou skupinou je vyšší management ze všech odvětví ekonomiky.